Video firmowe jest jednym ze skuteczniejszych i przystępnych narzędzi promocyjnych dla każdej firmy. Ogromna popularność serwisów filmowych (np. Youtube) powoduje, że warto wykorzystać ten właśnie kanał w celu dotarcia ze swoim przekazem do szerokiego grona potencjalnych klientów. Poniżej przedstawimy korzyści wynikające z publikacji treści komercyjnej adresowanej do klienta oraz porównamy to z innymi środkami przekazu.
Reklamy video charakteryzują korzyści:
Zwiększona szybkość oddziaływania - filmy pozwalają dotrzeć do dużego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie. Publikacja w popularnych serwisach Youtube, Facebook, na stronach firmowych, blogach tematycznych jest prosta i nie wymaga zaawansowanej wiedzy. Dodatkowym atutem jest łatwość rozpowszechniania i przesyłania filmu zainteresowanemu klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej, sms, (poprzez wysłanie linku) W przypadku, gdy materiał filmowy jest na tyle interesujący, że użytkownicy polecają go sobie nawzajem, rozpowszechnienie odbywa się na zasadzie wirusa.
Zwiększona siła oddziaływania - w przeciwieństwie do statycznych form reklamy, takich jak reklama zewnętrzna (za wyjątkiem telebimów), banery, billboardy; plakaty, ulotki, wizytówki itp, video promocyjne oddziałuje na oglądającego wielokanałowo, co zapewnia zwiększoną skuteczność. W przypadku reklam tekstowo-obrazowych (jak ulotki, banery, plakaty) mamy do dyspozycji wyłącznie tekst i obraz ewentualnie (tak jak w przypadku innych form drukowanych (jak kalendarze, gadżety itp) również kształt, formę itd. Film reklamowy pozwala na przekaz z wykorzystaniem szerszego wachlarza środków. Oprócz tekstu, który tu stanowi element dodatkowy, a czasem zmarginalizowany, mamy do dyspozycji ruchomy (animowany) obraz oraz dźwięk (muzyka, głos lektora). Odpowiedni scenariusz filmu może zapewnić skuteczną i atrakcyjną formę przekazu, a co za tym idzie zwielokrotnienie siły oddziaływania reklamy. Mechanizm subskrypcji umożliwia otrzymywanie przez odbiorcę automatycznych powiadomień, gdy na wybranym kanale pojawi się mowy materiał.
Zwiększona skuteczność oddziaływania - reklama video umieszczona w serwisach typu Youtube, przy odpowiednim oznaczeniu (otagowaniu) może być kierowana przez algorytmy do odpowiedniej grupy odbiorców. W tym przypadku mechanizm serwisu tworzy playlisty, które odpowiadają preferencjom odbiorcy. Tym samym uzyskujemy dokładniejsze skierowanie naszego materiału do osoby, która naprawdę może interesować się tym co mamy do zaoferowania. Na przykład osoba, która stoi przed podjęciem decyzji o zakupie okien do swojego nowo wybudowanego domu wyszukuje w internecie informacji o tej tematyce. Na komputerze odbiorcy zazwyczaj zapisują się ciasteczka (cookies), które sygnalizują serwerom preferencje użytkownika, aby następnie podsuwać mu treści (w tym filmy), którymi potencjalnie może być zainteresowany.
Zwiększona wiarygodność oferty - Film promocyjny jest doskonałym narzędziem do zaprezentowania w sposób wiarygodny pełnej oferty. Przykładem takim są filmy przedstawiające proces powstawania produktu lub wykonywania usługi. Odbiorca nie ruszając się z miejsca jest informowany za pomocą obrazu i dźwięku o tym co oferuje nadawca. Odpowiednio skonstruowany scenariusz pozwala wykorzystać film promocyjny do uwiarygodnienia oferty. Udział osób (np. wywiad z właścicielem firmy, sonda - ankieta z klientami) pozwala przedstawić ofertę w sposób atrakcyjny i korzystny, a co za tym idzie zbudować u odbiorcy dobry grunt przed zakupem. Filmowanie etapów produkcji (wykonywania usługi) może w krótkim czasie pokazać w jaki sposób powstaje efekt finalny. Na przykład film poklatkowy (timelapse) wykonany przez firmę zajmującą się architekturą zieleni podczas etapów budowy ogrodu, pozwala odbiorcy zapoznać się ze stanem terenu przed rozpoczęciem prac i stopniowo powstającymi zmianami. Efekt before-after, który umieszczony jest zazwyczaj na końcu prezentacji video działa przekonująco na wyobraźnię odbiorcy.
Filmy, które polegają na wykonaniu serii zdjęć i połączeniu ich w płynną animację w przyspieszonym tempie nazywamy filmami timelapse lub poklatkowymi. Video promocyjne wykonane taką techniką umożliwia zatrzymanie i skupienie uwagi odbiorcy, który zazwyczaj w 2-3 minutowej prezentacji ogląda etapy powstawania produktu lub wykonania usługi. Jeśli produkt lub usługa w czasie rzeczywistym trwa dłużej, może być zaprezentowana (przy odpowiednim montażu materiału) w sposób atrakcyjny. Na przykład gdyby firma wykonująca przez 3 godziny montaż drzwi wejściowych chciała pokazać 3 godzinny film (nie daj Boże przerywany reklamami) miałaby spore trudności w utrzymaniu uwagi nawet najbardziej wytrwałego wielbiciela X muzy :) W takim przypadku najlepiej sprawdzają się 2-3 minutowe filmy (przykład poniżej) oprawione muzyką, odpowiednimi napisami (ewentualnie lektorem wyjaśniającym etapy prac) - czyli filmy timelapse. Efekt "przed - po" umieszczony na końcu filmu dodatkowo podnosi skuteczność przekazu, ponieważ odbiorca jest w stanie w krótkim czasie zapoznać się z efektem finalnym.
Jeśli zainteresowała Cię ta forma promocji napisz lub zadzwoń do nas. Przygotujemy film prezentujący Twoją ofertę w atrakcyjnej dla odbiorcy formie.
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257