logo asmedia

Kalendarze firmowe na 2017 rok - 6 tajemnic sukcesu

dodano : 19.08.2016     w kategorii : KALENDARZE

Rozpoczynamy nowy sezon produkcji kalendarzy firmowych na 2017 rok. Wzbogaciliśmy ofertę o nowe modele, dzięki czemu każdy może znaleźć najbardziej odpowiedni dla niego produkt.
Tradycyjnie nasi klienci otrzymują indywidualnie zaprojektowany przez nas kalendarz, który jest znakomitą całoroczną formą reklamy.

Czy warto tworzyć kalendarze dla swojej firmy?

365 dni kontaktu z Twoim klientem w ciągu roku wzmacnia Waszą relację. Aby tak było Twój potencjalny klient powinien używać go przez cały rok.
Na podstawie naszego 15 letniego doświadczenia w projektowaniu i drukowaniu kalendarzy przekażemy Ci kilka wskazówek jak sprawić, żeby kalendarz był dobrym nośnikiem Twojej reklamy. Oczywiście zawarte tu wskazówki nie są jedynym sposobem na skuteczny przekaz, jednak zastosowanie się do nich może radykalnie zwiększyć popularność takiej formy. To jest najważniejsze.

  • Jaki kalendarz jest najlepszy?

Myślałeś kiedyś o tym dlaczego niektórzy klienci nie korzystają z  Twojego kalendarza, mimo że przyjęli go od Ciebie z uśmiechem? Oczywiście wystarczyłoby zapytać. Jednak może to jednak spowodować zmieszanie i niepotrzebne zakłopotanie u Twojego klienta, zwłaszcza gdy Twój kalendarz został gdzieś zawieruszony lub w najlepszym przypadku używany jest w miejscu, które niekoniecznie jest dla Ciebie atrakcyjne wizerunkowo. Jeśli na przykład jesteś producentem elementów do ciężkich maszyn budowlanych, powieszenie Twojego kalendarza w pełnym rozbawionych dzieci przedszkolu raczej nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Może się przecież okazać, że Twój potencjalny klient otrzymał go od Ciebie jako jeden z 20 kalendarzy ściennych i z grzeczności nie chcąc go wyrzucać, przekazał go pani z przedszkola, do którego uczęszcza jego dziecko. Jak ograniczyć takie sytuacje? Odpowiedz sobie na pytanie kim jest Twój klient i dlaczego w ogóle miałby korzystać przez cały rok z Twojego kalendarza? Zanim złożysz zamówienie wybierz odpowiedni jego rodzaj zwracając uwagę na takie walory jak użyteczność i funkcjonalność. Wybieraj jednak nie z myślą o sobie, a z myślą o kliencie i jego oczekiwaniach. Chybionym pomysłem byłoby przekazanie nawet najlepiej wyglądającej agendy ze wspaniałym tłoczeniem w ekskluzywnej oprawie komuś, kto korzysta wyłącznie z kalendarzy plakatowych. Trudno sobie przecież wyobrazić, żeby na przykład Twój klient - przedstawiciel handlowy - którego praca polega na ciągłym podróżowaniu, powiesił plakat w swoim samochodzie służbowym. Pamiętaj, do wyboru jest naprawdę wiele form: kalendarze ścienne (trójdzielne, jednodzielne, plakatowe, wieloplanszowe), kalendarze biurkowe leżące, np. planery, biuwary lub popularne stojące piramidki na biurko, kalendarze osobiste (kieszonkowe) oraz książkowe wielostronicowe w układzie tygodniowym lub dziennym w oprawie z elementami grawerowanymi lub tłoczonymi.

  • Jak przekazać kalendarz?

Dla większości z nas przyjmowanie prezentu lub upominku od bliskiej osoby wiąże się z przyjemnym odczuciem. Twój firmowy kalendarz też stanowi również formę upominku dla odbiorcy. Można przyjąć, że forma przekazania może mieć związek z rodzajem kalendarza i tak na przykład osobiste kalendarze w indywidualnej personalizowanej oprawie powinny być wręczane najlepiej osobiście. Będzie to także odpowiedni moment do rozmowy biznesowej, ewentualnie do podsumowania całorocznej współpracy lub do rozmowy na temat przyszłorocznych planów. Alternatywą dla osobistego przekazania jest przesyłka do rąk własnych odbiorcy. Należy to pamiętać, że oprócz samego upominku ważna jest również jakość opakowania dostosowana do jego formatu.

  • Kiedy klient powinien otrzymać Twój kalendarz?

Lepiej późno niż wcale? Tak mówi znane porzekadło. W przypadku kalendarzy jednak nie będzie ono najlepszym określeniem. Z doświadczenia w tej branży można jednak wysnuć wniosek, że bardzo często myślisz o kalendarzach dla swojej firmy, gdy zbliża się okres świąt. Byłoby to oczywiście uzasadnione, gdyż właśnie okres okołoświąteczny jest najbardziej odpowiedni dla wręczania upominków najbliższym. Wiadomo, że Twoi klienci w podobnym okresie otrzymują kalendarze od innych swoich kontrahentów. Gdyby jednak przyjąć zasadę, że czas wręczenia ma największe znaczenie to znacznie lepiej być jednym z pierwszych wręczających niż ostatnim. Zachowując zasadę "just in time" możesz liczyć na to, ze to Twój upominek będzie używany przez okres całego roku bądź zajmie dobre miejsce na ścianie czy biurku Twojego partnera biznesowego. Tu musimy nawiązać do jakości i atrakcyjności Twojego kalendarza

  • Tanie kalendarze kontra wysoka jakość. Czy warto oszczędzać?

W dotychczasowej pracy z klientami mieliśmy okazję przekonać się, że nasze kalendarze brały udział w swego rodzaju konkursach atrakcyjności, które przeprowadzali sami nasi klienci. Mając do wyboru wiele różnorakich kalendarzy wybierali ten, który w ich ocenie był najbardziej atrakcyjny (miał ciekawą formę, projekt i był wysokiej jakości) i ten kalendarz pozostawał na biurku szefa lub na ścianie w odpowiednim miejscu w firmie klienta. Pamiętaj, że przeciętny projekt i nieestetycznie wykonany kalendarz ze słabej jakości surowców będzie Twojemu klientowi sprawiał tylko kłopot, a w końcu wyląduje w miejscu dla niego najbardziej odpowiednim, czyli w koszu. Nawet jeśli oszczędziłeś kilka złotych efekt osiągniesz odwrotny od zamierzonego. 

  • Komu wręczyć?

Kto powinien dostać Twój kalendarz? Odpowiedź na to pytanie jest zależna od tego jaki cel chcesz dzięki temu osiągnąć. Kalendarze mogą stanowić doskonałą, długotrwałą reklamę Twojej firmy. Mogą być jednym z narzędzi wzmacniających wizerunek (pod warunkiem, że są dobrze wykonane i tak jak było wspomniane wcześniej posiadają walor użyteczności i są funkcjonalne dla Twojego klienta). Bierz pod uwagę, że obecni kontrahenci mają bezpośredni kontakt z Twoją firmą. Dla nich taka forma Twojej reklamy będzie przypominać o waszej współpracy i wzmacniać wizerunek. Potencjalni klienci też powinni być odbiorcami Twojej reklamy kalendarzowej. Musisz być tu jednak bardziej ostrożny i ściślej stosować się do wskazówek zawartych w tym artykule. Tu najważniejsze znaczenie będzie miała Twoja dotychczasowa wiedza o potencjalnym kliencie, dzięki niej łatwiej będzie Ci dokonać wyboru rodzaju kalendarza a także lepiej wpasujesz się w upodobania odbiorcy. Dotarcie do dużej liczby potencjalnych odbiorców wiąże się również z formą kalendarza. Najważniejsze jednak znaczenie ma miejsce jego ekspozycji. Powinieneś zadbać o to, aby było to miejsce, w którym przebywają Twoi potencjalni klienci. Zwróć uwagę na tematykę reklam, które są zamieszczane w obiektach takich jak przychodnie lekarskie, salony fryzjerskie, warsztaty samochodowe. Jaką siłę ma przekaz reklamy zakładu wulkanizacyjnego w poczekalni przychodni zdrowia? Oczywiście w niewielu przypadkach ma.  Powiedzmy, że właściciel samochodu czekając na wizytę u lekarza, może zwrócić uwagę na reklamę warsztatu oponiarskiego, jednak możemy się raczej spodziewać, że siła tego przekazu nie będzie zbyt intensywna.

  • Ile kalendarzy zamówić?

Czy zastanawiałeś się jaka ilość kalendarzy jest najbardziej optymalna dla Twojej firmy? Decyzja o ilości egzemplarzy zależy od kilku czynników. Możesz założyć, że jedynym ograniczeniem jest budżet na ten cel, którym w tej chwili dysponujesz. Można to zawęzić tylko do tego kryterium, jednak warto zastanowić się jak rozsądniej rozdysponować środki. Zacznij więc od celu jaki mają osiągnąć kalendarze firmowe. Jeśli oczekujesz na przykład zwiększenia ilości zamówień na Twoje towary lub usługi, to raczej nie będą one najlepszym narzędziem marketingowym. Możesz rozważyć dwie opcje: więcej tanich, czy mniej ale ekskluzywnych kalendarzy. Wszystko zależy od branży, w której działa Twoja firma i także od tego jaki jest średnia wartość zamawianych u Ciebie towarów lub usług. Stwórz np. limitowaną serię personalizowanych kalendarzy, które wręczysz osobiście swoim kluczowym klientom (patrz Pirelli). Możesz również zadbać o większy nakład, jeśli sprzedajesz towary lub wykonujesz usługi detalicznie a ilość Twoich klientów jest większa. Tu najlepiej sprawdzą się kalendarze ścienne, plakatowe, kieszonkowe wykonane w większych nakładach.

 

 Chcesz żeby Twoje kalendarze firmowe były pożądane przez Twoich klientów? - zadzwoń i zamów 56 697 62 55

 

 

wydaliśmy dotąd :

35 700 kalendarzy trójdzielnych
18 320 kalendarzy jednodzielnych
44 200 kalendarzy plakatowych 
4 710 kalendarzy książkowych
17 100 kalendarzy biurkowych
9 300 biuwarów
194 000 kalendarzy listkowych 
6 910 kalendarzy wieloplanszowych

 

Komentarze (0)
DODAJ KOMENTARZ / PYTANIE
Twoje imię :
Twój adres email :
Treść komentarza :

@ AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy (2001-2017)