Dobry kontakt z klientem jest podstawową zasadą, którą kierujemy się nie tylko w rozmowach na żywo, ale także w różnorodnych kanałach informacji, takich jak ulotki, banery, katalogi drukowane, strony i aplikacje internetowe. Szczególnego znaczenia nabiera w chwili obecnej maksymalne uproszczenie drogi, jaką klient przebywa od momentu zapoznania się z ofertą do momentu podjęcia decyzji o zakupie i kontaktu.
Jak ułatwić klientowi kontakt z naszą firmą?
Niezależnie od wybranego rodzaju nośnika informacji dobrze jest stosować kilka reguł, które mogą pomóc w skróceniu drogi do kontaktu z naszą firmą. Jak się czasem okazuje, nie wystarczy podanie w stopce strony internetowej, ulotki lub banera podstawowych danych teleadresowych. Według standardowego podejścia przyjmuje się, że telefon, adres e-mail lub adres korespondencyjny powinien znajdować się na samym końcu komunikatu reklamowego. Obecnie jednak coraz częściej zauważa się odchodzenie od tej przyjętej wcześniej reguły. Wynikiem tego dane kontaktowe zamieszczane są w wielu miejscach, czasem nawet przypadkowych. Czy to jest najlepsze rozwiązanie? Przyglądając się nowym stronom intenetowym zauważa się, że ich twórcy coraz więcej uwagi poświęcają uproszczeniu komunikacji (skróceniu drogi pomiędzy klientem (oglądającym stronę) a firmą. Zyskują na tym obie strony: klient może za pośrednictwem strony wybrać najbardziej pasującą mu formę kontaktu a firma może przy tej okazji pobierać i analizować dane o preferowanych przez klientów kanałach kontaktowych.
Jakie kanały kontaktów wykorzystuje się na współczesnych stronach intenetowych?
Obecnie standardem jest stosowanie prostych formularzy kontaktowych, które bez zbędnego wysiłku klienta umożliwiają mu przesłanie wiadomości. Popularne są również komunikatory internetowe umożliwiające połączenie w postaci czatu lub video rozmowy przez internet (Skype, Gadu-Gadu, Facebook Messenger), dedykowane infolinie, geolokalizacja z wykorzystaniem Google Maps i usługi Street View, dzięki czemu klient może "obejrzeć" naszą firmę, wytyczyć trasę dojazdu i dzięki funkcji GPS dotrzeć łatwiej na miejsce.
Gdzie umieszczać dane kontaktowe firmy?
Trzymając się zasady "Im prościej , tym lepiej" klient może samodzielnie wybrać formę kontaktu, która będzie dla niego najwłaściwsza. Umieszczanie danych kontaktowych (formularzy, numerów, adresów) w wielu przypadkowych miejscach nie musi być najlepszym rozwiązaniem. Jedną z zasad, którymi warto się kierować jest umieszczanie formularzy zapytań tuż po zachęcie do kontaktu. Może to być na przykład tekst reklamowy informujący o korzyściach dla klienta, które może otrzymać, jeśli zapisze się na newsletter lub skontaktuje się za pomocą formularza. Pozwala to właścicielowi strony ocenić skuteczność przedstawionej w tej formie oferty. Konto e-mail może być skonfigurowane tak, aby odbiorca (firma) wiedział o tym, że kontakt nastąpił właśnie z tego formularza. Szczegółem, na który zwrócić uwagę przy tej okazji, jest często popełniany błąd odkrywania adresu e-mail w postaci tekstu, np. xxxxxxx@xxxxxxxx.xx Jest to najczęstszą przyczyną otrzymywania niechcianej poczty SPAM. W przypadku często odwiedzanych stron należy również rozważyć dodatkowe zabezpieczenie przed bootami internetowymi, które w sposób masowy rozsyłają niechcianą pocztę. Rozwiązaniem jest zastosowanie formularza CAPTCHA, w którym klient wpisuje np. tekst z obrazka lub rozwiązuje proste zadanie. Takie zabezpieczenie pozwala ograniczyć wykorzystanie formularzy przez booty internetowe.
Jako przykład jednego z bloków kontaktowych zastosowanych na wykonanej przez nas stronie jest formularz zawierający podstawowe dane adresowe szkoły jogi w Brodnicy. Formularz kontaktowy jest skonfigurowany z wydzieloną skrzynką pocztową (e-mail) oraz dodatkowo zawiera wskazanie lokalizacji szkoły z wykorzystaniem Google Maps.
Jeśli interesuje Cię wykonanie strony internetowej z zastosowaniem naszych wskazówek zadzwoń 56 697 62 55 lub napisz teraz
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257