logo asmedia

Teksty reklamowe - techniki, które skłaniają klientów do dalszego czytania

dodano : 09.07.2014     w kategorii : TECHNIKI SPRZEDAŻY

    Czy zastanawiałeś się co powoduje, że klient czyta to co zamieściłeś na swojej stronie internetowej lub reklamie drukowanej (baner, ulotka, plakat, folder)? Poniżej przedstawiam 7 podstawowych technik, które sprawiają, że klient chce czytać dalej.

   Buduj krótkie zdania

   Używaj krótkich zdań, ponieważ są łatwe do przeczytania. Jeśli budujesz zdania złożone- nie trać głównego wątku. Przeciętnej długości zdanie (do 16 słów) czyta się łatwo. Zdania zawierające więcej niż 30 słów nie sprzyjają poprawnej komunikacji. Krótkie zdania po prostu łatwiej przeczytać i zrozumieć. 

   Twórz krótkie akapity

   Twórz akapity, które zawierają jedną przewodnią myśl (ideę). Dobrze jest, jeśli zaczynasz od krótkiego akapitu, najlepiej jednozdaniowego. Klienci nie będą zagłębiać się w lekturę, jeśli nie przedstawisz im istotnych informacji w sposób uporządkowany. Pamiętaj również o poprawności formatowania tekstu (uporządkowany i czytelny układ tekstu).

   Zwracaj się bezpośrednio do klienta

   W latach 40 naukowiec o nazwisku Flesch pracował nad wpływem bezpośrednich zwrotów do czytelnika na sprzedaż. Wyniki badań wskazały, że zachodzi bezpośrednia relacja między efektywną sprzedażą, a bezpośrednim zwracaniem się do klienta. W Twojej ulotce powinno być więcej wyrazów typu: "Ty, Twoja, Ciebie, Tobie" niż np. "ja, my, nas, nam," itp.

 

pisanie tekstów reklamowych

   Bądź przebiegły

   Wykorzystuj spryt do budowania zdań "wciągających" czytelnika do dalszego odkrywania treści. Jedną z technik może być np. urwanie zdania w połowie i poproszenie o zapoznanie się z dalszą częścią np. na drugiej stronie. Taki trik jest stosowany bardzo często w nagłówkach umieszczanych w najpopularniejszych portalach typu onet, wp, interia. Urwanie części zdania w odpowiednim miejscu wywołuje u czytelnika chęć zapoznania się z dalszą częścią. Nie pochwalam tej techniki w przypadku, gdy jedynym celem nagłówka jest tylko skłonienie do otwarcia dalszego tekstu, a treść zasadnicza rażąco odbiega od tematu. Pamiętaj też, że w przypadku przerwanego zdania, w dobrym tonie jest poprosić czytelnika o zapoznanie się z dalszą treścią.

   Stosuj "nośne" i mocniejsze zwroty

   Na końcach i początkach zdań i akapitów staraj się stosować mocniejsze akcenty. Przyciągaj nimi uwagę odbiorcy i skłaniaj do dalszego czytania. Najlepiej w tym celu zaczynać akapity pytaniami. Dobrą metodą jest również zaczynanie akapitów od zwrotów "Ponadto", "Co więcej", "Właśnie dlatego", "A także"

   Unikaj patosu - pisz wprost.

   Staraj się pisać tekst tak, jakbyś rozmawiał. Tekst reklamowy to nie praca naukowa. Używaj języka technicznego (żargonu zawodowego) tylko wówczas, gdy kierujesz Twój tekst reklamowy do odbiorców-specjalistów. Nie używaj zwrotów np. "W najbliższej perspektywie" gdy możesz swobodnie napisać np "Wkrótce" lub "Niebawem". Jeżeli używasz słów, których nie wypowiadasz w rozmowach ze swoimi klientami, Twoi odbiorcy od razu wyczują "sztuczność" i w ich oczach zmniejszy się Twoja wiarygodność.

  Licz się ze słowami

   Nie dodawaj trzech wyrazów, podczas gdy możesz napisać jeden. Na przykład zamiast "W obecnym czasie" lepiej napisz "Teraz"; zamiast "Niespodziewanie nagły wypadek" napisz po prostu "Wypadek". Zacytuję tu jeden z najlepszych sloganów reklamowych wymyślonych przez J. d`Femina -autora książki nt. pracy w reklamie: "Masz dolara i hemoroidy? Przyślij nam dolara, a my wyleczymy twoje hemoroidy, albo zatrzymaj swojego dolara i swoje hemoroidy" (źródło: D.Bird Zdrowy rozsądek w marketingu bezpośrednim i interaktywnym, 1982)

Jeśli chcesz stworzyć tekst reklamowy dla swojej firmy zadzwoń do nas 56 6976255 lub napisz.

 

Komentarze (0)
DODAJ KOMENTARZ / PYTANIE
Twoje imię :
Twój adres email :
Treść komentarza :

@ AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy (2001-2017)