logo asmedia

Jak pisać w internecie – 8 zasad sprzedaży słowem

dodano : 24.12.2018     w kategorii : STRONY WWW

 Po raz pierwszy mamy przyjemność gościć na swojej stronie autorkę tekstów reklamowych. Umieszczamy gościnny wpis o tworzeniu treści na potrzeby internetu. Jeśli interesuje Cię opracowanie odpowiedniego tekstu na swoją stronę zadzwoń 56 697 62 55 lub napisz do nas. Odeślemy Ci krótką ankietę, której uzupełnienie pozwoli nam przygotować ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb. Zapraszamy do lektury artykułu.

 

Słowo pisane w internecie rządzi się swoimi prawami.

Chwyty psychologiczne są dozwolone, a treści umiejętnie projektowane.

Kiedy tworzysz tekst na swoją stronę internetową (https://copywritingbiznesowy.pl/ ), musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach sprzedaży słowem albo pożegnać się z klientami.

1. Wyjdź ze swojego ogródka.


Jako właściciel firmy masz na temat oferowanych przez siebie usług lub produktów wyrobione zdanie. Prawdopodobnie jesteś w tym biznesie od lat i znasz go od podszewki. Wiele rzeczy może wydawać Ci się oczywistych, ale… czy są takie dla Twoich odbiorców?

Tekst na stronie internetowej nie powinien być jedynie prezentacją usługi lub produktu. Powinien odpowiadać na potrzeby odbiorców – opisywać realne korzyści i rozwiązywane problemy. Aby tekst stał się sprzedającą produkt reklamą, trzeba odpowiedzieć sobie na 3 podstawowe pytania:

1. Co to jest? Książka o sprzedaży.

2. Co daje klientowi? Wiedzę.

3. Co klient będzie z tego miał? Wykorzystując zawartą wiedzę, klient podniesie swoje zyski o x %.

To punkt wyjścia do posługiwania się językiem korzyści, który powinien wypełnić Twoją stronę internetową. O nim więcej już za chwilę.

 


2. Sprzedawaj słowem, czyli język korzyści.


Język korzyści to technika sprzedaży. Polega na stworzeniu tekstu, który pokazuje, jak wiele odbiorca może zyskać dzięki produktowi.

Na wielu stronach internetowych zobaczysz klasyczny opis: opis cech, nie korzyści.

Przykład? Jeżeli sprzedajesz rowery, to opis „Rower ma 7 przerzutek” brzmi po prostu sucho. Natomiast „7 przerzutek pozwoli na przyjemną jazdę bez wysiłku w każdych warunkach” eksponuje realną zaletę produktu. Dlaczego? Odnosi się do obaw odbiorcy (szybkie zmęczenie podczas jazdy).

Kluczem jest skupienie się na rzeczywistej korzyści, którą otrzyma klient. Należy tę korzyść pokazać na samym początku – w przeciwnym razie odbiorca szybko zrezygnuje z czytania i kupi produkt u konkurencji, która wie, jak pisać w internecie.
 

3. Zatrudnij emocje.


Słyszałeś, że ludzie kupują emocjami? Nie do końca wiesz, jak to wykorzystać?

Każdy produkt lub usługę możesz utożsamić z konkretną emocją, związaną z zakupem i użytkowaniem. Rower to radość z jazdy, uprawianie sportu i tracenie kilogramów. Oprogramowanie antywirusowe to zapewnienie bezpieczeństwa zdjęciom na dysku i w chmurze. A to tylko kilka przykładów.

Jeśli chcesz pisać językiem korzyści, musisz poznać emocje, które motywują ludzi do zakupu. Tylko wtedy stworzysz skuteczny przekaz, który konwertuje.


4. Mów językiem klienta.


Więc jak pisać w internecie? Na pewno warto unikać wyrażeń specjalistycznych i branżowego żargonu. W internecie mówi się językiem odbiorcy. Specjalistyczne słownictwo nie sprawdza się, gdy chcesz sprzedać produkt (o ile nie kierujesz go tylko do specjalistów, ale oni też muszą widzieć korzyść).

Używaj prostych, codziennych zwrotów. Trudne słowa budzą często niechęć i zakłopotanie. Odbiorca musi wiedzieć, co oferujesz i co dzięki temu zyska. Jeśli nie znajdzie tych informacji, to po prostu opuści stronę.

Pamiętaj, że internet nie jest miejscem, w którym powinieneś zmuszać ludzi do myślenia. Zwłaszcza gdy próbujesz im coś sprzedać. Tak, brzmi to brutalnie, ale taka jest prawda.

 

5. Słowa zakazane.


Tekst na stronie jest najważniejszym ambasadorem produktu. Musi być konkretny oraz jasno komunikować skuteczność i korzyści. Jeżeli odbiorca nie uwierzy w to, co napiszesz, nie kupi Twojego produktu.

Dlatego wyrzuć ze słownika zwroty wyrażające wątpliwość: prawdopodobnie, może, chyba, prawie zawsze. Tutaj nie ma na nie miejsca.

Zastąp je pozytywnym przekazem: zapewnij odbiorcę, że dostarczasz mu produkt, którego potrzebuje. Ponownie powiedz o korzyściach, zbuduj w jego wyobraźni wizję rozwiązania konkretnego problemu. Podawaj przykłady i wzmacniaj ich wydźwięk za pomocą słów takich jak: niezawodny, bezpieczny, prosty, udowodniony.
 

6. Myślenie produktem napędza sprzedaż.


Dlaczego elektryczne samochody Tesli są znane na całym świecie, mimo że w telewizji nie zobaczysz ich reklam? Co jest powodem tak dużej popularności? Odpowiedź brzmi prosto: te auta rozwiązują problem, jakim jest zanieczyszczanie środowiska spalinami.

Myślenie produktem nie skupia się na metodach czy procesach tworzenia, lecz finalnych rezultatach. Jest odpowiedzią na problemy, z którymi ludzie borykają się w codziennym życiu. Jeżeli tekst na Twojej stronie internetowej pokaże, że Twój produkt je rozwiązuje – sprzedaż masz zagwarantowaną.

Dlatego już pierwsze słowa powinny komunikować odbiorcy jasną propozycję wartości. Powód, dla którego powinien zostać Twoim klientem.
 

7. Chwila dla SEO.


Ruch na stronie internetowej jest niezbędny do wygenerowania sprzedaży, ponieważ nawet najlepsze treści nie skłonią odbiorcy do zakupu, jeśli nie zostaną przez niego przeczytane.

Zadbaj więc o wyselekcjonowanie fraz kluczowych i umiejętne rozmieszczenie ich na stronie. Pamiętaj, że tworzysz treść dla ludzi – unikaj stosowania wybranych słów na siłę, używaj wyrazów bliskoznacznych i przede wszystkim zadbaj o sens wypowiedzi. To tekst sprzedażowy, który ma przekonywać Twoich odbiorców i być przyjazny dla robotów Google’a.

Przy dłuższych treściach wykorzystaj nagłówki (H1, H2, H3), które zwiększą czytelność Twojej strony internetowej. W miarę możliwości staraj się umieszczać w nich frazy kluczowe. Prosta nawigacja sprawi to podstawa w komforcie użytkowania strony i czytelności tekstu.
 

8. Treść przyjazna dla oka.


Co czujesz na widok długich bloków tekstu na ekranie? Zniechęcenie, znudzenie? Czy chociaż próbujesz je przeczytać?

W internecie użytkownicy już dawno przestali czytać treści od deski do deski. Zamiast tego, skanują je na kształt litery F. Ludzki wzrok zdecydowanie więcej uwagi poświęca lewej stronie monitora. Zarezerwuj tam miejsce dla szczególnie istotnych kwestii, aby mieć pewność, że odbiorcy je zauważą.

Aby przykuć i utrzymać uwagę swoich potencjalnych klientów stosuj pogrubienia, kursywę i punktory. Urozmaicaj treść i projektuj ją tak, aby była ciekawa dla ludzkiego oka. To pozwoli Ci utrzymać uwagę odbiorców, zaangażować ich w czytane teksty i finalnie skłonić do zakupu.

 

Jeżeli chcesz skutecznie pisać w internecie, zastosowanie powyższych rad jest niezbędne. W dobie wszechobecnego dostępu do informacji odbiorcy szukają prostych rozwiązań. Sprzedając produkt lub usługę, użyj języka korzyści i pokaż im, że Twoje właśnie takie jest.

 

O autorce:

IZABELA AFTYKA

Copywriterka specjalizująca się w tworzeniu tekstów sprzedażowych, które podnoszą konwersję. Swoimi słowami wspiera małe i średnie firmy, a na stronie Copywriting Biznesowy dzieli się wiedzą z zakresu tworzenia skutecznych treści.

Komentarze (0)
DODAJ KOMENTARZ / PYTANIE

Przepraszamy. Dodawanie komentarzy chwilowo wyłączone.

@ AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy (2001-2019)