Reklama

Reklama Brodnica

23 czerwca 2014 1 komentarz
Obrazek wpisu Reklama Brodnica

Reklama w Brodnicy, czyli jak reklamować się na rynku lokalnym?

Prowadzisz firmę w tym mieście. Chcesz być dobrze postrzegany przez swoich klientów? Zależy Ci na dobrym wizerunku? Chcesz mieć stałych i lojalnych klientów? Zwróć się do nas i sprawdź co możemy teraz zrobić dla Twojej firmy.

Prowadzimy w Brodnicy najstarszą agencję reklamową (od 2001 roku) i postanowiliśmy przybliżyć na podstawie własnego doświadczenia i obserwacji najważniejsze fakty dotyczące tematu reklamy w Brodnicy.

 

Reklama zewnętrzna

W ciągu kilkunastu lat reklama zewnętrzna w Brodnicy podobnie jak w całym kraju przechodziła metamorfozę. Z początku popularne plansze reklamowe i szyldy zamieszczane na ogół w siedzibach firm, były wystarczające dla funkcjonowania firmy. Z biegiem lat firmy brodnickie zaczęły stawiać na estetykę, zamawiając bardziej wyrafinowane formy oznakowania swoich siedzib. Przodowały w tym banki i największe firmy w regionie. Szyldy i plansze zostały zastąpione przestrzennymi literami, podświetlanymi kasetonami. W mieście pojawiły się również firmy sieciowe, zwłaszcza stacje paliw (Statoil, Shell) mające jednorodny dla całej sieci system identyfikacji wizualnej. Przedsiębiorstwa skupiały się głównie na oznakowaniu swoich siedzib. Reklamy stawiane na obrzeżach Brodnicy stanowiły zdecydowaną mniejszość. W ciągu kilku następnych lat brodnickie firmy zaczęły dostrzegać potrzebę posiadania zewnętrznych nośników i to było powodem szybkiego rozwoju reklam zewnętrznych stawianych poza siedzibami firm. Najpopularniejsze billboardy stanowią dziś nieodłączny element krajobrazu, zwłaszcza przy drogach wjazdowych z głównych kierunków czyli Torunia, Grudziądza, Rypina, Działdowa, Olsztyna, a nawet Zbiczna czy Świedziebni. Do rozwoju reklamy zewnętrznej przyczyniła się również dostępność do nośników reklamy, takich jak banery i siatki reklamowe (mesh). W ostatnim czasie coraz częściej wykorzystuje się banery jako najprostszy (i najtańszy) sposób reklamy. W tej chwili banery w krajobrazie miasta stanowią w przeważającej ilości najpopularniejszy nośnik reklamy. Pomijając ich walory estetyczne jesteśmy na etapie dużego natłoku reklam banerowych (choć czasem mam wrażenie, że jeszcze nie nastąpiło apogeum). Sami jesteśmy producentami banerów dla naszych klientów, jednakże nasi stali klienci mają z naszej strony zapewnione doradztwo w zakresie najbardziej optymalnego wykorzystania banerów jako nośnika reklamy.  

 

Druk ulotek w Brodnicy

Podobnie jak w przypadku reklamy zewnętrznej i ta forma reklamy przekształcała się z biegiem czasu. Lata dziewięćdziesiąte i wczesne lata XXI wieku były okresem wysypu różnorodnych drukowanych materiałów reklamowych. Dostępność do nowoczesnych technologii pozwoliła odejść od jednokolorowych ulotek wykonywanych na papierze kserograficznym na rzecz pełnokolorowych ulotek wykonanych na wyższej jakości papierze powlekanym (kredowym). Niższe ceny druku offsetowego spowodowały błyskawiczny rozwój rynku ulotek drukowanych w jakości zbliżonej do tej, którą oferowały największe drukarnie. Klienci nie musieli już zamawiać wielkich nakładów aby uzyskać dobrą cenę. Koniec lat dziewięćdziesiątych był okresem największego rozkwitu produkcji ulotek. Wszechobecne gazetki reklamowe drukowane i kolportowane do skrzynek pocztowych stały się podstawowym źródłem informacji na temat oferty firm. Tak z małymi wyjątkami jest do dziś. Duże sieci handlowe i małe firmy lokalne, ze zmiennym co prawda powodzeniem, ale nadal korzystają z gazetek reklamowych i ulotek, jako nośników swojej reklamy. Mimo różnorodnych opinii, ulotki nadal stanowią dla niektórych klientów dobry tani nośnik informacji.

 

Reklama prasowa w Brodnicy

Początek lat 90 był okresem największego "głodu" na posiadanie lokalnego prasowego nośnika informacji. Powstały w tym czasie lokalne pionierskie "gazety" będące raczej zbiorami aktualności i historii regionu z elementami publicystyki. Firmy działające w Brodnicy zaczęły korzystać z dostępnych na ówczesnym rynku tytułów zamieszczając jednokolorowe ogłoszenia i reklamy. Odpowiedzią na duże zapotrzebowanie mieszkańców na informację było stworzenie tygodnika lokalnego. Potrzeba tworzenia lokalnej prasy spowodowała również rozwój dodatków regionalnych wydawanych łącznie z prasą o szerszym zasięgu. W czasie tych kilkunastu lat tylko kilka tytułów zdobyło zaufanie odbiorców. Rynek prasowy w Brodnicy jest w w chwili obecnej w fazie stagnacji. Według naszej obserwacji może pojawić się na tym rynku nowy nośnik, który zaspokoi potrzeby informacji a reklamodawcom zaoferuje skuteczną reklamę. Jako agencja reklamowa w Brodnicy współpracujemy z największymi wydawcami prasy lokalnej, co pozwala na przygotowanie dopasowanej kampanii reklamowej, której elementem będzie reklama prasowa.

 

Reklama internetowa w Brodnicy

W tej chwili trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie firmy bez obecności w wirtualnym świecie. Rozwój sieci internetowej pozwolił na coraz śmielsze projekty rodzimych firm. Wśród klientów posiadających dostęp do publicznej sieci narastało zapotrzebowanie na dostęp do informacji lokalnej. Odpowiedzią na to było powstanie kilku regionalnych portali internetowych. Początek działalności serwisów informacyjnych był raczej wynikiem społecznej pracy grupy "zapaleńców" zaangażowanych w tworzenie lokalnych portali. Był to okres, w którym firmy zaczęły tworzyć swoje pierwsze strony internetowe. Komunikacja on-line zaczęła być coraz bardziej powszechna. Nastąpił błyskawiczny rozwój firm projektujących strony internetowe i oferujących usługi hostingowe dla klientów. Regionalne portale powoli wzbogacały się w interaktywne mechanizmy wymiany informacji (fora internetowe). Dziś kilka regionalnych portali oferuje również możliwość zamieszczenia reklamy, która może dotrzeć do odbiorców z nieograniczonego regionu.

 

Telewizja i Telegazeta brodnicka

Koniec XX wieku był okresem rozkwitu lokalnych przedsięwzięć multimedialnych. W tym czasie powstały w Brodnicy dwie stacje lokalnej telewizji. W ślad za nimi powstały również sieci kablowe oferujące abonentom dostęp do treści informacyjnej emitowanej przez odbiorniki telewizyjne. Dostępność przekazu była jedną z głównych przyczyn rozwoju telewizji kablowych w Brodnicy. Audycje przygotowywane przez redakcje, były produkowane na coraz wyższym poziomie technicznym. Wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwoliło na stworzenie dodatkowego nośnika reklamy dla zainteresowanych klientów.

 

Podsumowując... 

Jest jeszcze wiele innych nośników reklamy, które doskonale sprawdzają się w wielu przypadkach. Wśród nich są również takie, które mogą wymagać od Ciebie niestandardowych działań. Nie namawiamy jednak do wykorzystywania nowatorskich form reklamy podczas gdy standardowe nośniki mogą okazać się wystarczające aby osiągnąć wyznaczony cel. Dlatego warto, żebyś odpowiedział na jedno zasadnicze pytanie:

 

Jak reklamować się w rejonie brodnickim?

Jeśli wiesz jak to zrobić, możesz skorzystać z naszej oferty produkcyjnej. Jeżeli zlecisz w naszej agencji kompleksowe wyprodukowanie materiałów reklamowych zaoszczędzisz czas i pieniądze, ponieważ przygotujemy zoptymalizowaną ofertę. Warunkiem jest zlecenie wszystkich prac w jednym miejscu. Nam pozwala to na racjonalne obniżenie ceny, a Tobie na oszczędność w wydatkach - gdybyś miał wykonywać wszystko osobno. 

Jeśli chcesz abyśmy opracowali całą kampanię dla Twojej firmy zadzwoń teraz 56 697 62 55, umówimy się na spotkanie i omówimy plan działania. Pozwoli Ci to wykorzystać lepiej Twój budżet reklamowy. Jeśli się zastanawiasz to bardzo dobrze, dlatego dodatkową zachętą niech będzie to, że jeśli sam powołasz się na ten artykuł wszystkie projekty zleconych nam prac wykonamy gratis. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N
NIko  •  18 lipca 2014, godz. 22:34
Otwieram firme i potrzebuje reklame w Brodnicy i w powiecie. Gdzie najlepiej sie reklamowac
Dodaj komentarz/pytanie
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Polityka Prywatności
Kometarze i pytania
M
Marek Kwieciński  •  20 stycznia 2018, godz. 10:59
Kategorie artykułów
Druk Marketing Internet Reklama Media
Ostatnie artykuły
Kalendarze książkowe A5 Business  Format bloku: 148 x 212 mmUkład: DziennyObjętość: 352 stronyJęzy...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarz trójdzielny PREMIUM BŁYSK   Opis produktu: 1. KALENDARZ - wymiar po rozłożeniu 310x78...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarze książkowe A4, tygodniowe Plus Format bloku: 189 x 265 mm Układ: tydzień na dwóch str...
Kalendarze 25 września 2020
Kontakt
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
Tel.: +48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do nas
ul. Sądowa 14
87-300 Brodnica
Godziny pracy

Pn. -pt.: 08:00-15:00

Druk, projekt, strona www? Dzwoń
+48 56 697 62 55
Napisz do nas
logo asmedia
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
+48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

arrow svg Kontakt

Wszelkie prawa zastrzeżone. asmedia.pl 2022
obrazek cookie Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych i prawidłowego jej funkcjonowania. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w swojej przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.