Strony www

Tanie strony internetowe - czy są naprawdę tanie?

30 czerwca 2014 0 komentarzy
Obrazek wpisu Tanie strony internetowe - czy są naprawdę tanie?

Wykonam stronę internetową już za 199 zł. W pakiecie: indywidualny projekt graficzny, system zarządzania treścią, statystyki odwiedzin, optymalizacja strony w wyszukiwarkach, roczny hosting, założenie kont pocztowych, wsparcie w obsłudze i dodatkowo ... parzenie herbaty, wynoszenie śmieci, włączanie i wyłączanie komputera... i co jeszcze? W zasadzie można wymienić jeszcze inne "gwarantowane" usługi, od których roi się w przesyłanych (zazwyczaj jako spam) ofert w sieci. Internet ma to do siebie, że pozwala na szybkie rozpowszechnienie "rewelacyjnych" propozycji rodem z wirtualnego raju.

Dlaczego nie wszyscy korzystają z tych "okazji cenowych"? 

Tu na myśl przychodzą oferty zakupów grupowych, które oferują nawet 90% zniżki na ekskluzywne wakacje na Karaibach. Warto skorzystać prawda? No tak, przecież takie wycieczki są zazwyczaj kosztowne, a tu możesz wybrać się na rajską plażę płacąc 10 razy mniej. Cena czyni cuda! Kupujesz wymarzoną wycieczkę i ... po dotarciu na miejsce na lotnisku dowiadujesz się, że nie czeka na Ciebie rezydent, tylko musisz wynająć taksówkę aby dostać się do hotelu. Jakież jest Twoje zdziwienie, gdy w recepcji zostajesz uprzejmie poinformowany, że zamiast pokoju z widokiem na morze masz widok na ...dwupasmową autostradę. Zawsze to coś, przynajmniej jest to prawdziwa autostrada a nie ruchliwa i zatłoczona "Zakopianka". Wychodzisz ze swojego "apartamentu" na pierwszy posiłek i okazuje się, że szwedzki stół jest zarezerwowany, ale tylko dla gości, którzy kupili pakiet all inclusive więc posłusznie wyciągasz swoją kartę kredytową, żeby uspokoić swój żołądek po trudach podróży. Na drugi dzień chcesz skosztować kąpieli w lazurowym oceanie, który kusi Cię całym wachlarzem barw i przyjemnym orzeźwieniem. Okazuje się jednak, że wstęp na plażę jest bezpłatny dla gości z wykupionym pełnym pakietem, natomiast dla takich jak Ty wstęp to 5 euro + 10 euro za wynajem parasola i leżaka. Twój urlop nabiera coraz ciekawszych barw... Po 14 dniach masz wspaniałe wspomnienia i dobrze odchudzony portfel. Pojedziesz jeszcze raz?

W przypadku zamawiania stron internetowych jest tak samo. Oczywiście nie jestem zwolennikiem niekontrolowanego wydawania pieniędzy na tworzenie stron www. Dlatego poniżej przytoczę kilka najważniejszych elementów, które powinieneś rozważyć przed podjęciem decyzji o stworzeniu lub przebudowie strony internetowej dla swojej firmy:

  • Adres strony internetowej (domena internetowa) - najlepiej jeśli adres Twojej strony odpowiada nazwie Twojej Firmy lub jest bliskoznaczny z charakterem Twojej działalności. Co prawda dla największej wyszukiwarki internetowej Google adres nie jest w tej chwili najważniejszym czynnikiem decydującym o pozycji strony w wyszukiwarkach, ale nadal spójność adresu z nazwą lub charakterem działalności ma duże znaczenie. Dodatkowym czynnikiem jest coś co nazywamy "łatwością brzmienia" adresu, czyli to jak łatwo zostanie zrozumiana pisownia adresu np. podana Twojemu klientowi przez telefon. Wyobraź sobie, że podajesz mu adres www.dobreprodukty.pl  Co Twój rozmówca telefoniczny napisze w wyszukiwarce? Tu raczej pomyłki nie zrobi więc bez problemu trafi na Twoją stronę. A co jeśli będziesz miał mu przekazać przez telefon taki adres: one-way-vision.ovx.pl? Zakładając, że Twój klient zna angielski, a Ty poprawnie fonetycznie wymawiasz swój adres, to będziesz musiał jeszcze mu wyjaśnić, gdzie jest myślnik a gdzie kropka. To już wystarczające utrudnienie, które może skutecznie uniemożliwić Twojemu klientowi dotarcie do Twojej oferty.

 

  • Treść strony internetowej - wyobraź sobie, że masz wspaniałą artystyczną wizję strony internetowej i chcesz ją zrealizować. Znajdujesz wykonawcę, który przelewa Twój projekt na witrynę, a Ty przekonany, że właśnie tego chcą Twoi klienci czekasz na zwiększenie ilości odwiedzin. Efekty jednak nie nadchodzą. Dziwisz się. Przecież Twoja strona jest "ładna". Póki co pozycja w najpopularniejszych wyszukiwarkach nie zależy od artyzmu strony a od jej merytorycznej zawartości i spójności. Jak osiągnąć spójność? Wystarczy zadbać, aby treść strony była unikalna i wartościowa dla odbiorcy, czyli Twojego klienta. Jeżeli znajdzie on na Twojej stronie informacje, których szuka to już duży krok do sukcesu w wirtualnym świecie. Unikalna i wartościowa treść musi być tworzona przez Ciebie. Nie kopiuj treści z innych stron, bo tu wyszukiwarki dysponują skutecznymi narzędziami wyłapującymi tzw. duplicat content i za obecność kopii na Twojej stronie potrafią dotkliwie ukarać spychając Twoją witrynę na dalsze pozycje, a czasem w odmęty wyników. Nie chodzi oczywiście o to, żeby unikać cytowania, należy to jednak robić (podobnie jak przy pisaniu prac magisterskich) tylko w przypadkach uzasadnionych i w odpowiedni sposób. Poza tym, jeśli treść Twojej strony jest wystarczająco atrakcyjna dla czytelnika, pozostanie on dłużej na Twojej stronie, a tym samym wyszukiwarki ocenią ją wyżej, co znajdzie odzwierciedlenie w jej pozycji.

 

  • Łatwa nawigacja po stronie - chyba nie ma nic gorszego niż labirynt, który wielu projektantów stron przygotowało dla swoich klientów. Niespełnione sny wizjonerów www są często materializowane w skomplikowanych projektach witryn. To co wydaje Ci się oczywiste dla Ciebie (no przecież moja strona jest czytelna) dla samego klienta może okazać się już nie tak oczywiste. Każde komplikowanie, czyli stawianie dodatkowych barier w dotarciu do celu, może być przyczyną niepowodzenia Twojej strony. Prostota może nie jest w Twojej ocenie najbardziej wyrafinowanym sposobem na pokazanie Twojej rozbudowanej i wszechstronnej oferty ale w samym przekazie jest najlepszym z najlepszych sposobów. Prosty przekaz = łatwość zakupu. Przecież chodzi Ci o to, aby strona pomagała sprzedawać. Po co na Twojej stronie rozbudowane menu, które nie prowadzi Twojego klienta do łatwego kontaktu z Tobą. Czy sam lubisz, gdy sprzedawca utrudnia Ci złożenie zamówienia? Jednym z najistotniejszych elementów jest ta część strony, która dotyczy kontaktu z Twoją firmą. Załóżmy, że zachęciłeś Twojego klienta wystarczająco, żeby zainteresował się Twoją ofertą i co dalej. Klient ma do dyspozycji Twój numer telefonu, ewentualnie adres e-mail i na tym etapie bardzo dużo firm popełnia błąd nie doceniając "siły" witryny. W tym dziale (kontakt) powinny znaleźć się wszystkie dostępne narzędzia ułatwiające kontakt z Tobą: telefony, formularze kontaktowe, mapki dojazdowe, zdjęcia Twojej siedziby (dla wzrokowców), numery komunikatorów, adresy profili społecznościowych itd. Chodzi o to, aby Twój klient nie napotykał żadnych przeszkód w kontakcie z Tobą, a także, żeby mógł wybrać formę kontaktu najbardziej mu odpowiadającą.

 

  • Hosting strony www, czyli na jakim serwerze jest umieszczona moja strona. Podczas samego projektowania strony kwestia hostingu (czyli utrzymania strony na serwerze wirtualnym) jest być może drugorzędna. Taki scenariusz jest powszechny, gdy budujesz swoją pierwszą stronę internetową. Firmy hostingowe prześcigają się cenami i opcjami między sobą. Prowadzi to do sytuacji, gdy najlepszy hosting przegrywa z tzw. hostingiem marketowym. W Polsce jest kilka firm, które oferują hosting w bardzo atrakcyjnych cenach. Promują swoje usługi w każdym możliwym miejscu. Mają największy udział w rynku. Kiedyś samochody typu Polonez, Fiat 126 p czy Fiat 125 p też miały największy udział w rynku, ale czy były to najlepsze samochody? Podobnie jest w branży firm hostingowych. Bardzo często te niewielkie (względem tych "potentatów") mają do zaoferowania lepsze parametry i warunki cenowe, a co najważniejsze support, czyli wsparcie klienta jest na dużo wyższym poziomie. Najważniejsza jest niezawodność i sprawna reakcja administratora w przypadku pojawienia się problemów. Co z tego, że dzierżawa serwera jest tańsza o 8 zł miesięcznie, gdy moja strona nie funkcjonuje w sieci.

 

  • Wsparcie (support) klienta - Firma stworzyła stronę na podstawie Twoich oczekiwań. Witryna posiada fantastyczny łatwy do zapamiętania adres, jest zaparkowana na niezawodnym serwerze, zawiera unikalną i atrakcyjną treść i jest łatwa w nawigacji,  ale chcesz dokonać zmian na stronie, ponieważ akurat od wczoraj zacząłeś oferować nowe usługi lub sprzedawać nowy asortyment. Kto zaktualizuje Twoją stronę? Pół biedy, gdy dysponujesz  systemem do zarządzania treścią, ale co, gdy na Twojej stronie trzeba dokonać poważniejszych zmian? W takiej sytuacji możesz liczyć na to, że firma, która wykonała Ci stronę na "jedyne" 199 zł + dodatkowe wydatki: wykonanie zdjęć na stronę 500 zł, dostosowanie panelu do zarządzania treścią na stronie 600 zł, opracowanie tekstu na stronę 300 zł, umieszczenie strony na niezawodnym serwerze 200 zł, utworzenie  4 dodatkowych kont pocztowych dla Twoich nowych pracowników 200 zł, czyli 1999 zł, właściwie 2000 zł, czyli prawie jak w zakupach grupowych wycieczka z 90 % rabatem, ale trzeba wszystko dokupić. Przecież to "uczciwa" propozycja. Prawda?

 

My nie proponujemy takich cen. Nie przedstawiamy klientom ceny od której możemy udzielić 90% rabatu. Na podstawie naszych dotychczasowych doświadczeń możemy zaproponować strony przygotowane idealnie pod Twoje potrzeby. Jesteśmy firmą, która nie korzysta z szablonów dostępnych w sieci, dlatego jesteśmy gotowi zaoferować stronę internetową wykonaną zgodnie z celem klienta i dopasowaną do jego budżetu. Poza tym oferujemy naszym klientom wieloletnie wsparcie, które zapewnia im poczucie bezpieczeństwa. Często nasze działania wykraczają daleko ponad standard. Przygotowane przez nas strony są zoptymalizowane w takim stopniu, że nie wymagają dodatkowych kosztów związanych z pozycjonowaniem. Taki scenariusz sprawdza się wówczas, gdy klienci stosują się do ściśle określonych przez nas reguł.

Jak stworzyć tanią stronę internetową? Czy wydanie fortuny na powstanie witryny www zapewni jej sukces? Nie. Nie wystarczy. Tania strona internetowa to racjonalnie wydane pieniądze. Tu nie chodzi o kwotę. Jeśli potrzebujesz strony, która z Twoim udziałem stanie się najlepszą wizytówką Twojej firmy, a nawet "dobrym sprzedawcą" i określiłeś swój budżet na 199 zł nie marnuj czasu i poszukaj innego wykonawcy. Jeśli mamy być uczciwi, nie wykonamy Ci strony za tę kwotę.  Jeśli jednak oczekujesz od swojej witryny wymiernych efektów, zadzwoń i przedstaw swoje potrzeby, a my postaramy się dopasować najlepszy produkt w akceptowanych przez Ciebie kosztach. Jeśli nadal jesteś tym zainteresowany zadzwoń teraz 56 697 62 55 lub napisz do nas.

Dodaj komentarz/pytanie
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Polityka Prywatności
Kometarze i pytania
Kategorie artykułów
Druk Marketing Internet Reklama Media
Ostatnie artykuły
Kalendarze książkowe A5 Business  Format bloku: 148 x 212 mmUkład: DziennyObjętość: 352 stronyJęzy...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarz trójdzielny PREMIUM BŁYSK   Opis produktu: 1. KALENDARZ - wymiar po rozłożeniu 310x78...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarze książkowe A4, tygodniowe Plus Format bloku: 189 x 265 mm Układ: tydzień na dwóch str...
Kalendarze 25 września 2020
Kontakt
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
Tel.: +48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do nas
ul. Sądowa 14
87-300 Brodnica
Godziny pracy

Pn. -pt.: 08:00-15:00

Druk, projekt, strona www? Dzwoń
+48 56 697 62 55
Napisz do nas
logo asmedia
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
+48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

arrow svg Kontakt

Wszelkie prawa zastrzeżone. asmedia.pl 2024
obrazek cookie Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych i prawidłowego jej funkcjonowania. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w swojej przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.