W jakiej postaci wręczasz swojemu klientowi pisemną ofertę w trakcie spotkania?
Przekazujesz ofertę wydrukowaną na papierze offsetowym? - Żle Podajesz klientowi ofertę włożoną w koszulkę na dokumenty - Żle, choć nieco lepiej niż w pierwszym przypadku. Wręczasz swojemu klientowi ofertę w estetycznej teczce, na której są dodatkowe informacje o Twojej firmie - Bardzo dobrze. Jeśli dla Twojego interesu ma znaczenie jak klient odbierze przekazaną mu przez Ciebie ofertę, rozważ odpowiednie "opakowanie" dla niej.
Wyobraź sobie, że w trakcie rozmowy zainteresujesz swojego słuchacza na tyle, że będzie chciał otrzymać od Ciebie więcej szczegółów. Na taką sytuację jesteś przecież przygotowany. Prawda? Masz w ręku opracowaną zwięźle i estetycznie ofertę swojej firmy. Wręczasz ją klientowi w postaci kilku wydrukowanych kartek i żegnając się z klientem wychodzisz z przekonaniem, że klient zapozna się bezzwłocznie z Twoją propozycją i przyjmie ją bez wahania. Zamówienie jednak nie przychodzi i zastanawiasz się dlaczego.
Pomyśl, co mogło stać się z Twoją ofertą. Mamy tu kilka możliwości:
1. kilka wydrukowanych kartek znalazło się pośród wielu innych podobnych pism na biurku Twojego niedoszłego klienta
2. oferta, którą wręczyłeś klientowi, została została przekazana do innego działu razem z innymi pismami, czyt. zginęła w czeluściach
3. Twoja oferta po prostu wylądowała w niszczarce dokumentów lub w najlepszym przypadku w koszu (tu jeszcze można by wyciągnąć ją, w razie gdyby okazało się, że przedstawia coś naprawdę wyjątkowo korzystnego, a tylko przez pomyłkę została wyrzucona do kosza)
Każdy z tych wariantów nie pomaga Ci w sprzedaży.
Co zrobić aby klient zainteresował się Twoją ofertą? Trzeba przedstawić mu korzystną propozycję. Czy to wystarczy? Można na dobrej ofercie poprzestać, ale można też zwiększyć szansę na sukces. Tu trzeba się posłużyć małym eksperymentem. Co przykuwa Twoją uwagę pośród wielu towarów dostępnych na sklepowych półkach? Patrzysz na opakowanie. To Twój pierwszy kontakt szczególnie z nowym dla Ciebie towarem. Estetyczna oprawa powoduje, że zaczynasz interesować się tym co jest w środku. Prawda? Kupujesz ten produkt, ponieważ opakowanie zachęciło Cię przynajmniej do spróbowania. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Gromada specjalistów - grafików, marketingowców, psychologów - pracuje w pocie czoła nad tym aby to ich produkt (czyt. opakowanie) sprzedał się najlepiej. To samo dotyczy Twojej oferty. Opakuj ją najlepiej jak potrafisz. Przekaż Twojemu klientowi dobrą ofertę w jeszcze lepszym opakowaniu. Jakie to ma znaczenie? Olbrzymie!
Wyobraź sobie, że klient nie skorzystał z Twojej oferty. Zastanawiasz się dlaczego. Przecież przygotowałeś cały "program" korzyści dla swojego klienta, a on nie pofatygował się nawet, żeby zapoznać się z treścią. Dzwonisz do niego i słyszysz cały "kalejdoskop" odpowiedzi: nie miałem czasu, żeby zapoznać się z ofertą, wybraliśmy korzystniejszą propozycję, proszę przygotować ofertę na mniejszą ilość, pańska cena jest zbyt wysoka. itd... przykłady można mnożyć.
Co zrobić, żeby Twój klient otrzymał więcej bodźców do skorzystania z Twojej oferty? - Opakuj ją w odpowiedni sposób.
Co to daje?
1. Twoja Firma (co jest najważniejsze) będzie żyć w świadomości Twojego klienta dłużej. Nawet wtedy, gdy klient odrzuci Twoją ofertę może wykorzystać teczkę, w której mu ją wręczyłeś do swoich celów, np. do przechowywania swoich dokumentów. Twoje szanse rosną, gdy teczka będzie estetyczna i dobrze wykonana - ludzie lubią "ładne" rzeczy
2. Możesz przekazać klientowi dodatkowe informacje, których nie zamieściłeś w ofercie. Teczka ofertowa będzie służyć jak dodatkowa reklama.
3. W skrajnym przypadku: łatwiej będzie Twojemu klientowi wrzucić do kosza (lub niszczarki) Twoją ofertę, ale trudniej będzie mu będzie wrzucić kartonową i foliowaną teczkę. W taki sposób możesz nieco przedłużyć swój żywot w świadomości klienta.
Niezależnie od tego jaki scenariusz przyjmie Twoja oferta zawsze masz większe szanse, gdy oferta będzie opakowana w teczkę firmową -nawet gdy klient początkowo z niej nie skorzysta.
Możemy przygotować dla Ciebie doskonałe opakowanie na Twoją ofertę. Zapoznaj się z kilkoma szczegółami, które pozwolą Ci wybrać najlepszą opcję:
Teczki ofertowe - specyfikacja
Przygotowanie projektu teczki Standard
Jeśli chcesz, mieć swoją teczkę ofertową, zadzwoń teraz 56 697 62 55 lub napisz do nas. Przygotujemy Ci propozycję w dobrej cenie wraz z projektem.
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257