Czy zastanawiałeś się co powoduje, że klient czyta to co zamieściłeś na swojej stronie internetowej lub reklamie drukowanej (baner, ulotka, plakat, folder)? Poniżej przedstawiam 7 podstawowych technik, które sprawiają, że klient chce czytać dalej.
Używaj krótkich zdań, ponieważ są łatwe do przeczytania. Jeśli budujesz zdania złożone- nie trać głównego wątku. Przeciętnej długości zdanie (do 16 słów) czyta się łatwo. Zdania zawierające więcej niż 30 słów nie sprzyjają poprawnej komunikacji. Krótkie zdania po prostu łatwiej przeczytać i zrozumieć.
Twórz akapity, które zawierają jedną przewodnią myśl (ideę). Dobrze jest, jeśli zaczynasz od krótkiego akapitu, najlepiej jednozdaniowego. Klienci nie będą zagłębiać się w lekturę, jeśli nie przedstawisz im istotnych informacji w sposób uporządkowany. Pamiętaj również o poprawności formatowania tekstu (uporządkowany i czytelny układ tekstu).
W latach 40 naukowiec o nazwisku Flesch pracował nad wpływem bezpośrednich zwrotów do czytelnika na sprzedaż. Wyniki badań wskazały, że zachodzi bezpośrednia relacja między efektywną sprzedażą, a bezpośrednim zwracaniem się do klienta. W Twojej ulotce powinno być więcej wyrazów typu: "Ty, Twoja, Ciebie, Tobie" niż np. "ja, my, nas, nam," itp.
Wykorzystuj spryt do budowania zdań "wciągających" czytelnika do dalszego odkrywania treści. Jedną z technik może być np. urwanie zdania w połowie i poproszenie o zapoznanie się z dalszą częścią np. na drugiej stronie. Taki trik jest stosowany bardzo często w nagłówkach umieszczanych w najpopularniejszych portalach typu onet, wp, interia. Urwanie części zdania w odpowiednim miejscu wywołuje u czytelnika chęć zapoznania się z dalszą częścią. Nie pochwalam tej techniki w przypadku, gdy jedynym celem nagłówka jest tylko skłonienie do otwarcia dalszego tekstu, a treść zasadnicza rażąco odbiega od tematu. Pamiętaj też, że w przypadku przerwanego zdania, w dobrym tonie jest poprosić czytelnika o zapoznanie się z dalszą treścią.
Na końcach i początkach zdań i akapitów staraj się stosować mocniejsze akcenty. Przyciągaj nimi uwagę odbiorcy i skłaniaj do dalszego czytania. Najlepiej w tym celu zaczynać akapity pytaniami. Dobrą metodą jest również zaczynanie akapitów od zwrotów "Ponadto", "Co więcej", "Właśnie dlatego", "A także"
Staraj się pisać tekst tak, jakbyś rozmawiał. Tekst reklamowy to nie praca naukowa. Używaj języka technicznego (żargonu zawodowego) tylko wówczas, gdy kierujesz Twój tekst reklamowy do odbiorców-specjalistów. Nie używaj zwrotów np. "W najbliższej perspektywie" gdy możesz swobodnie napisać np "Wkrótce" lub "Niebawem". Jeżeli używasz słów, których nie wypowiadasz w rozmowach ze swoimi klientami, Twoi odbiorcy od razu wyczują "sztuczność" i w ich oczach zmniejszy się Twoja wiarygodność.
Nie dodawaj trzech wyrazów, podczas gdy możesz napisać jeden. Na przykład zamiast "W obecnym czasie" lepiej napisz "Teraz"; zamiast "Niespodziewanie nagły wypadek" napisz po prostu "Wypadek". Zacytuję tu jeden z najlepszych sloganów reklamowych wymyślonych przez J. d`Femina -autora książki nt. pracy w reklamie: "Masz dolara i hemoroidy? Przyślij nam dolara, a my wyleczymy twoje hemoroidy, albo zatrzymaj swojego dolara i swoje hemoroidy" (źródło: D.Bird Zdrowy rozsądek w marketingu bezpośrednim i interaktywnym, 1982)
Jeśli chcesz stworzyć tekst reklamowy dla swojej firmy zadzwoń do nas 56 6976255 lub napisz.
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257