logo asmedia

Instalacja nagłośnienia w sklepie, restauracji, salonie usługowym

dodano : 23.01.2016     w kategorii : MUZYKA DLA SKLEPÓW

Decydując się na nagłośnienie w sklepie, salonie sprzedaży czy też może restauracji należy zastanowić się przede wszystkim jaką rolę ma ono spełniać. W większości przypadków w sklepach nagłośnienie służy to odtwarzania muzyki oraz przekazywania informacji klientom i pracownikom. Muzyka ma na celu w większości przypadków wprowadzenie klienta w odpowiedni nastrój.

Nagłośnienie w zależności od wielkości pomieszczenia może być wykonane w dwojaki sposób.Pierwszym rozwiązaniem jest zestaw w skład którego wchodzi do 10 szt. głośników oraz zwykły wzmacniacz akustyczny hifi wyposażony w złącze USB lub możliwość podłączenia odtwarzacza zewnętrznego. Takie rozwiązanie możemy zastosować w przypadku niewielkich sklepów czy innego rodzaju pomieszczeń. Związane jest z tym ograniczenie w ilości głośników. W zwykłej instalacji musimy wziąć pod uwagę oporność na wyjściu wzmacniacza oraz oporności głośników. Stąd ograniczenie w ilości przetworników.

Dlaczego nawet przy niewielkich pomieszczeniach powinno się montować kilka głośników?

W nagłośnieniu tego typu ważne jest to by dźwięk był równomiernie rozprowadzony i docierał w  każdym miejscu do uszu odbiorcy. Nie chodzi tu o natężenie dźwięku a jedynie równomierne jego
rozprowadzenie. Muzyka musi być słyszalna, ale na tyle cicho by nie przeszkadzała a wręcz nastrajała potencjalnego klienta do zrobienia zakupów. Drugie rozwiązanie to nagłośnienie działające w innej technologi pozwalające na podłączenie większej  ilości głośników. Jest to technologia 100V. W skład takiego nagłośnienia również wchodzi wzmacniacz 100V określonej mocy oraz głośniki również dostosowane do tego typu instalacji wyposażone dodatkowo w transformator. Głośniki stosowane w technice 100V to z reguły głośniki sufitowe oraz naścienne montowane wysoko pod sufitem pod kontem ok 45 stopni. Taki montaż głośników pozwoli nam na dokładniejsze rozproszenie fali dźwiękowej.

  

Plusem takiej instalacji jest na pewno to że w jednej  linii możemy podłączyć bardzo dużo głośników nie obawiając się impedancją powstałej instalacji ani na wyjściu wzmacniacza. Do wzmacniacza o mocy 100W możemy podłączyć 20 szt. głośników o mocy 5W każdy. Daje nam to efekt równomiernego rozmieszczenia sygnału w całym pomieszczeniu. Jedynym ograniczeniem jest tylko moc którą bardzo łatwo określić po wyborze ilości i rodzaju głośników.

 

Kolejną zaletą takiej instalacji jest to że każdy wzmacniacz 100V (radiowęzłowy) ma możliwość podzielenia nagłośnienia na strefy. Przykładowo chcemy nagłośnić trzy sale jednocześnie  tym samym rodzajem muzyki z tego samego źródła ale chcemy mieć możliwość wyciszenia jednego z wybranych pomieszczeń lub całkowitego wyłączenia w dowolnym czasie. Przy zastosowaniu instalacji w technologii 100V jest to możliwe a pozwala nam na to wzmacniacz który ma podzielone wyjścia na tak zwane strefy. Każdą strefą można sterować niezależnie bez wpływu na pozostałe. Nagłośnienie tego typu stosuje się w dużych punktach handlowych lub gastronomicznych w uwagi na ilość głośników oraz wcześniej wspomnianego podziału na strefy. Obie instalacje umożliwiają nam podłączenie dodatkowych urządzeń takich jak odtwarzacz CD, MP3 czy też mikrofonu o ile tylko wzmacniacz jest wyposażony w odpowiednie złącza.

Dlaczego nie warto stosować tradycyjnych źródeł dźwięku, jak np. radioodtwarzacz połączony ze wzmacniaczem, czyli amplituner?

Powodów jest kilka. Posiadając amplituner w swojej firmie jesteśmy zobowiązani do opłaty abonamentu radiowo-telewizyjnego za posiadanie odbiornika radiowego. Nie ma to żadnego znaczenia czy korzystamy z niego, czy nie. Odtwarzając audycję radiową zawierającą utwory chronione prawem autorskim możemy również narazić się na konieczność ponoszenia kosztów na rzecz organizacji zbiorowej ochrony praw autorskich. Klasyczny amplituner zazwyczaj posiada 1 parę głośników stereo, czasem jest to zestaw kilku głośników emitujących dźwięki w trybie surround. Taki zestaw doskonale sprawdzi się w pomieszczeniu prezentacyjnym, gdzie umieszczony jest ekran i odpowiednie warunki dla odsłuchu (np. salony RTV, biuro podróży, salon sprzedaży płyt CD, DVD, itp.) Rozmieszczenie głośników klasy hi-fi w miejscach, w których klienci przemieszczają się swobodnie jest zatem bezzasadne. Istotą problemu jest tu emisja dźwięku stereofonicznego lub surround, który w każdym kanale jest zróżnicowany. Dzięki dźwiękowi surround uzyskujemy efekt przestrzenny, ponieważ każdy głośnik emituje nieco inny materiał. W przypadku, gdy naszym celem jest równomiernie rozłożony dźwięk, najlepszym sposobem będzie zastosowanie nagłośnienia w technologii 100V lub w przypadku zwykłego wzmacniacza zmonofonizowanie materiału dźwiękowego przed jego prezentacją.

Muzyka do sklepu z licencją do publicznego odtwarzania
Oprócz kompleksowej obsługi w zakresie doboru sprzętu oraz jego instalacji mamy możliwość dostarczenia klientowi muzyki zwolnionej od opłat ZAIKS wraz z licencją umożliwiającą jej publiczne
odtwarzanie. W zależności od rodzaju punktu handlowego lub gastronomicznego jesteśmy w stanie dobrać odpowiedni rodzaj muzyki. Gatunki jakimi dysponujemy chillout, jazz, smuth jazz, funk house, pop disco, latino, latino disco, reggae, disco dance, club dance i wiele innych.

Jeżeli interesuje Cię wykonanie instalacji nagłośnienia dla potrzeb odtwarzania muzyki w sklepie zadzwoń 56 697 62 55 lub napisz do nas.

 

Komentarze (3)
DODAJ KOMENTARZ / PYTANIE
Twoje imię :
Twój adres email :
Treść komentarza :
zozola   •   godz. 18:40, 30 kwietnia 2016
Prowadzę salon ogrodniczy z wystawą zewnętrzną. Czy głośniki używane przez was są przeznaczone ze wnątrz też?
ASMEDIA   •   godz. 14:17, 9 maja 2016
Na zewnątrz stosowane są głośniki o konstrukcji przystosowanej do zmiennych warunków atmosferycznych.
józef   •   godz. 16:15, 10 stycznia 2017
mamy halę sprzedaży o powierzchni około 2 000 m2 67,5m x 30m i wysokości około 7 m

chcielibyśmy tę hale nagłośnić aby umożliwić nadawanie reklam i muzyki

czy potraficie Państwo zrobić wstępną wycenę takiej instalacji
co należy Państwu przedstawić abyście mogli złożyć nam wstępną ofertę na nagłośnienie

@ AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy (2001-2017)