Ulotki

4 wskazówki jak zwiększyć skuteczność ulotek

4 lipca 2014 0 komentarzy
Obrazek wpisu 4 wskazówki jak zwiększyć skuteczność ulotek

Zawsze bierzesz ulotkę, którą ktoś Ci wciśnie do ręki? Jeśli tak, to należysz do 30% populacji. Jak widzisz ulotka nie znajdzie się w ręku 70% odbiorców. Może by tak wydrukować 3000 ulotek zamiast 10000 ale rozdać je tak, żeby odnieść sukces? Pomyślałeś o tym? Mogę podzielić się kilkoma wskazówkami na temat skuteczności ulotek. Nie zapewni Ci to sukcesu, ale zwiększy radykalnie Twoją szansę na dobry odbiór.

ULOTKI - RADA 1

Nie wyrzucaj ulotek do kosza. 

Nie mam tu na myśli Ciebie samego, ale Twoich odbiorców. Rozdając ulotki przypadkowym osobom wyrzucasz swoje ulotki do kosza, tyle tylko, że robisz to rękami innych ludzi. Czy na tym Ci zależy? Wciskanie ulotek jest dość skuteczne, ale...na wciśnięciu się kończy. Ludzie ciągle jeszcze (z grzeczności być może) biorą do ręki otrzymane przypadkowo ulotki, ale bez żadnego skrępowania po tym jak znikniesz im z oczu wyrzucają niepotrzebny śmieć do kosza, czyli tam, gdzie powinno być jego miejsce. W Twoim przekonaniu możesz być pewny, że rozdając ulotkę w najbardziej ruchliwym miejscu osiągniesz sukces. Nic bardziej mylnego. Sam drukuję ulotki więc powinno mi zależeć na tym, żeby robić ich jak najwięcej a wcale tak nie jest. Dlaczego? Bo nie chcę aby moi klienci wyrzucali pieniądze do kosza. 

ULOTKI - RADA 2 

Przykuj uwagę człowieka.

Jeśli ktoś Cię zaczepia, gdy się tego nie spodziewasz masz zazwyczaj 2 do 3 sekund aby ocenić swoją sytuację: zareagować czy nie. Tyle samo czasu ma odbiorca Twojej ulotki aby podjąć decyzję: zatrzymać ten świstek czy wyrzucić go przy pierwszej nadarzającej się okazji. Jak sądzisz, ile w tym czasie przeciętny człowiek jest w stanie przeczytać? Niewiele, prawda? W tym momencie możesz przyciągnąć jego uwagę kilkoma elementami Twojej ulotki:

  • nagłówek - przyciągający uwagę krótki tekst, w którym obiecasz swojemu klientowi jakąś korzyść lub zaintrygujesz go, żeby zapoznał się z dalszą treścią
  • kolor - większy sukces osiągniesz umiejętnie balansując kolorami. Nie chodzi oczywiście o to, aby Twoja ulotka była choinką pokrytą wieloma ozdobami - to nie święta Bożego Narodzenia. Duży wpływ na odbiór mają zdjęcia i grafiki wykorzystane w projekcie.
  • rodzaj papieru - tu paradoksalnie (przy powszechności papierów powlekanych) może okazać się, że dobrym nośnikiem będzie papier matowy, choć tu doradzam dużą ostrożność, ponieważ nieumiejętny dobór rodzaju papieru może spowodować efekt odwrotny do tego, który chciałeś osiągnąć. 

ULOTKI - RADA 3 

Daj swoją ulotkę temu, kto jest zainteresowany.

Tak, tak, nie produkuj ulotek. Nie sztuką jest wydrukować wielki nakład, gdy Twoi odbiorcy nie będą zainteresowani, żeby wziąć je do ręki. Dobrym sposobem jest wybranie takich miejsc na dystrybucję ulotek, gdzie może nie gromadzi się wielu klientów, ale gdzie zbierają się osoby skupione wokół jakiegoś tematu. Dla przykładu: jeśli prowadzisz firmę handlującą maszynami rolniczymi, rozdawanie ulotek w hipermarkecie nie będzie miało najmniejszego sensu, ale jeśli nawet mniejszą ilość ulotek rozdasz przykładowo na targach rolniczych ich skuteczność (pomijając w tym momencie atrakcyjność Twojej oferty) będzie nieporównywalnie większa. Chcesz pomocy w dystrybucji? Zadzwoń 56 6976255 lub napisz do nas

ULOTKI - RADA 4

Ulotka jako prezent.

Lubisz otrzymywać prezenty? Ja też. Należymy chyba do większości. Przyznam, że ciężko było mi określić, czy 1000 zł jest odpowiednią kwotą, dlatego przyjmijmy, że 1000 zł jest dla Twojego klienta atrakcyjnym "bodźcem". Pozwoli nam to ustalić, że Twoja ulotka powinna wyglądać jak 1000 zł. Dlatego, że jeśli taka kwota jest dla Twojego klienta "ważna", to nie wyrzuci jej do kosza. Wyobraź sobie, że nosisz się z zamiarem nabycia np. szafy, która średnio kosztuje 2000 zł a producent na swojej ulotce oferuje Ci np. 200 zł na zakupy w jego firmie. Co zrobisz, jeśli chcesz kupić szafę, a od tego akurat producenta otrzymałeś ulotkę, która wygląda jak 200 zł? Nie gwarantuje to, że kupisz akurat u niego, ale zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zainteresuje się akurat Twoją propozycją.

 Chcesz stworzyć skuteczną ulotkę? Zadzwoń tel 56 6976255 lub napisz do nas.

 

 

Dodaj komentarz/pytanie
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Polityka Prywatności
Kometarze i pytania
M
Marek Kwieciński  •  20 stycznia 2018, godz. 10:59
Kategorie artykułów
Druk Marketing Internet Reklama Media
Ostatnie artykuły
Kalendarze książkowe A5 Business  Format bloku: 148 x 212 mmUkład: DziennyObjętość: 352 stronyJęzy...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarz trójdzielny PREMIUM BŁYSK   Opis produktu: 1. KALENDARZ - wymiar po rozłożeniu 310x78...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarze książkowe A4, tygodniowe Plus Format bloku: 189 x 265 mm Układ: tydzień na dwóch str...
Kalendarze 25 września 2020
Kontakt
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
Tel.: +48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do nas
ul. Sądowa 14
87-300 Brodnica
Godziny pracy

Pn. -pt.: 08:00-15:00

Druk, projekt, strona www? Dzwoń
+48 56 697 62 55
Napisz do nas
logo asmedia
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
+48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

arrow svg Kontakt

Wszelkie prawa zastrzeżone. asmedia.pl 2022
obrazek cookie Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych i prawidłowego jej funkcjonowania. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w swojej przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.