Zawsze bierzesz ulotkę, którą ktoś Ci wciśnie do ręki? Jeśli tak, to należysz do 30% populacji. Jak widzisz ulotka nie znajdzie się w ręku 70% odbiorców. Może by tak wydrukować 3000 ulotek zamiast 10000 ale rozdać je tak, żeby odnieść sukces? Pomyślałeś o tym? Mogę podzielić się kilkoma wskazówkami na temat skuteczności ulotek. Nie zapewni Ci to sukcesu, ale zwiększy radykalnie Twoją szansę na dobry odbiór.
ULOTKI - RADA 1
Nie wyrzucaj ulotek do kosza.
Nie mam tu na myśli Ciebie samego, ale Twoich odbiorców. Rozdając ulotki przypadkowym osobom wyrzucasz swoje ulotki do kosza, tyle tylko, że robisz to rękami innych ludzi. Czy na tym Ci zależy? Wciskanie ulotek jest dość skuteczne, ale...na wciśnięciu się kończy. Ludzie ciągle jeszcze (z grzeczności być może) biorą do ręki otrzymane przypadkowo ulotki, ale bez żadnego skrępowania po tym jak znikniesz im z oczu wyrzucają niepotrzebny śmieć do kosza, czyli tam, gdzie powinno być jego miejsce. W Twoim przekonaniu możesz być pewny, że rozdając ulotkę w najbardziej ruchliwym miejscu osiągniesz sukces. Nic bardziej mylnego. Sam drukuję ulotki więc powinno mi zależeć na tym, żeby robić ich jak najwięcej a wcale tak nie jest. Dlaczego? Bo nie chcę aby moi klienci wyrzucali pieniądze do kosza.
ULOTKI - RADA 2
Przykuj uwagę człowieka.
Jeśli ktoś Cię zaczepia, gdy się tego nie spodziewasz masz zazwyczaj 2 do 3 sekund aby ocenić swoją sytuację: zareagować czy nie. Tyle samo czasu ma odbiorca Twojej ulotki aby podjąć decyzję: zatrzymać ten świstek czy wyrzucić go przy pierwszej nadarzającej się okazji. Jak sądzisz, ile w tym czasie przeciętny człowiek jest w stanie przeczytać? Niewiele, prawda? W tym momencie możesz przyciągnąć jego uwagę kilkoma elementami Twojej ulotki:
ULOTKI - RADA 3
Daj swoją ulotkę temu, kto jest zainteresowany.
Tak, tak, nie produkuj ulotek. Nie sztuką jest wydrukować wielki nakład, gdy Twoi odbiorcy nie będą zainteresowani, żeby wziąć je do ręki. Dobrym sposobem jest wybranie takich miejsc na dystrybucję ulotek, gdzie może nie gromadzi się wielu klientów, ale gdzie zbierają się osoby skupione wokół jakiegoś tematu. Dla przykładu: jeśli prowadzisz firmę handlującą maszynami rolniczymi, rozdawanie ulotek w hipermarkecie nie będzie miało najmniejszego sensu, ale jeśli nawet mniejszą ilość ulotek rozdasz przykładowo na targach rolniczych ich skuteczność (pomijając w tym momencie atrakcyjność Twojej oferty) będzie nieporównywalnie większa. Chcesz pomocy w dystrybucji? Zadzwoń 56 6976255 lub napisz do nas
ULOTKI - RADA 4
Ulotka jako prezent.
Lubisz otrzymywać prezenty? Ja też. Należymy chyba do większości. Przyznam, że ciężko było mi określić, czy 1000 zł jest odpowiednią kwotą, dlatego przyjmijmy, że 1000 zł jest dla Twojego klienta atrakcyjnym "bodźcem". Pozwoli nam to ustalić, że Twoja ulotka powinna wyglądać jak 1000 zł. Dlatego, że jeśli taka kwota jest dla Twojego klienta "ważna", to nie wyrzuci jej do kosza. Wyobraź sobie, że nosisz się z zamiarem nabycia np. szafy, która średnio kosztuje 2000 zł a producent na swojej ulotce oferuje Ci np. 200 zł na zakupy w jego firmie. Co zrobisz, jeśli chcesz kupić szafę, a od tego akurat producenta otrzymałeś ulotkę, która wygląda jak 200 zł? Nie gwarantuje to, że kupisz akurat u niego, ale zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zainteresuje się akurat Twoją propozycją.
Chcesz stworzyć skuteczną ulotkę? Zadzwoń tel 56 6976255 lub napisz do nas.
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257