Muzyka dla sklepów

Jakie głośniki do lokalu usługowego - handlowego?

8 lutego 2018 0 komentarzy
Obrazek wpisu Jakie głośniki do lokalu usługowego - handlowego?

Jak wybrać odpowiednie głośniki do swojego lokalu?

Wybór głośników podyktowany jest rodzajem pomieszczenia. Głośniki oprócz swojej roli (prezentacja dźwięku), stanowią również element aranżacji wnętrza. Oferta głośników przeznaczonych do instalacji nagłośnienia jest szeroka. Aby ułatwić wybór przedstawiamy podstawowe rodzaje głośników dedykowanych dla sieci radiowęzłowych wykonywanych w takich obiektach, jak sklepy, lokale usługowe (salony kosmetyczne, salony fryzjerskie) gabinety i przychodnie lekarskie, restauracje.

 

Klasyfikacja ze względu na:

 

Kształt głośnika

 

- głośniki okrągłe, do których należą wszystkie głośniki sufitowe, montowane bezpośrednio w suficie podwieszanym lub głośniki podwieszane-opuszczane

- głośniki o kształcie prostopadłościanu. Do tych głośników zaliczamy przede wszystkim wszystkie głośniki w zabudowie kolumnowej, przyścienne. 

- głośniki radiowęzłowe do zastosowania zewnętrznego.

 

 Montaż głośników

Głośniki stosowane w instalacjach radiowęzłowych dzielą się na trzy podstawowe grupy biorąc pod uwagę sposób montażu.

- Sufitowe, mocowane bezpośrednio w sufitach podwieszanych (w kasetonach lub płycie kartonowo-gipsowej). Charakteryzują się częściową zabudową, na którą składa się maskownica membrany. Wyposażone są w zaciski sprężynowe lub zaczepy regulowane z a pomocą śrub, służące do łatwego i szybkiego montażu w płycie lub kasetonie.

- Głośniki przyścienne, zabudowane w całości w tak zwaną kolumnę głośnikową. Głośniki te wyposażone są w uchwyty przystosowane do montażu na ścianie. Uchwyty te powinny mieć możliwość obracania całej kolumny zarówno w orientacji pionowej jak i poziomej.

- Głośniki podwieszane, opuszczane. Te głośniki charakteryzują się również pełną zabudową w większości przypadków kulistą z możliwością regulacji wysokości zawieszenia oraz montażu specjalnego uchwytu w postaci rurki.

 

Pasmo przenoszenia dźwięku

Musimy pamiętać o tym, że im szersze pasmo przenoszenia tym przetwornik będzie w stanie bardziej spełnić nasze oczekiwania. Oczywiście ze względu na przeznaczenie głośniki te mają ograniczenia zarówno w paśmie wysokim jak i niskim. Powód jest prosty. Głośniki te mają oczywiście doskonale przenosić dźwięki, na których nam zależy i ich przekaz ma być czytelny ale jednocześnie nie może zakłócać spokoju klienta i powodować, że nie będzie mógł swobodnie rozmawiać. Przekaz za pomocą tego typu głośników musi, zwłaszcza przy odtwarzaniu muzyki, sprawić by klient się odprężył i skupił się na zakupach lub w przypadku restauracji w miłej atmosferze spędził czas.

Głośniki do tego typu instalacji są więc produkowane w taki sposób, by ograniczały skrajne częstotliwości. Z tego też powodu wybierając głośniki do swojego lokalu nie możemy wybrać dowolnych głośników np. hi-fi domowych lub głośniki samochodowe. Głośniki te mają dużo szersze pasmo przenoszenia dźwięku i mogą spowodować przede wszystkim nierównomierne natężenie dźwięku we wszystkich pożądanych miejscach oraz mogą wywołać nie potrzebne dudnienie lub mogą też w skrajnych przypadkach "przekrzykiwać" klienta.

 

Głośniki przewodowe i bezprzewodowe

Głośniki możemy podzielić również ze względu na sposób przenoszenia sygnału. Tradycyjne przewodowe, które są niezawodne i wbrew pozorom łatwiejsze w montażu. Używane przede wszystkim w bardzo dużych obiektach gdzie może być ograniczony zasięg transmisji danych z nadajnika lub tez zakłócenia spowodowane obecnością innych urządzeń elektronicznych.

Głośniki bezprzewodowe, gdzie sygnał dźwiękowy jest odbierany przez każdy z głośników za pomocą wbudowanego odbiornika. Każdy jednak z tych głośników musi być podłączony do zasilania lub ewentualnie zasilane bateriami. Tego rodzaju rozwiązanie musi być również wyposażone w instalację zasilającą. W przypadku zasilania autonomicznego z baterii mamy do czynienia z koniecznością wymiany akumulatorów.

 

Głośniki jednodrożne, dwudrożne i trzy drożne

 

Przetworniki możemy podzielić również ze względu na budowę jednodrożną lub dwudrożną. Jednodrożne to przeważnie głośniki uniwersalne, które samodzielnie są w stanie przetworzyć szerokie pasmo częstotliwości. Dwudrożne składają się zazwyczaj z dwóch głośników samodzielnych lub też z jednego głośnika który na w swojej budowie dwie cewki. Każda wówczas przetwarza inne pasmo. W przypadku przetworników dwudrożnych zazwyczaj jeden to głośnik średnio niskotonowy a drugi mniejszy to głośnik przetwarzający częstotliwości wysokie. Tak zwany sopran lub driver.Głośniki trzy drożne to zespoły głośników, które w jednej obudowie skupiają trzy rodzaje przetworników. Nisko-tonowy, średnio-tonowy i wysoko-tonowy. 

 

Jakość wykonania i łatwość montażu głośników

Bardzo ważną sprawą jest też to, że przy wyborze głośników powinniśmy również zwrócić uwagę na jakość wykonania obudowy oraz uchwytów i zaczepów umożliwiających montaż. W głośnikach przyściennych ważne jest to by uchwyt umożliwiał obracanie kolumny przynajmniej w jednym kierunku, a najlepiej aby było możliwe sterowanie głośnikiem w pionie i poziomie. W przypadku głośników sufitowych wpuszczanych ważne są zaciski, które powinny dobrze docisnąć głośnik do płyty i sprawić żeby był stabilnie zamocowany.     

 

Jak widać aby wybrać odpowiednie głośniki do lokalu handlowego lub usługowego należy sprawdzić wiele wariantów. Również takich, o których powyżej nie wspomniano  Jeśli posiadasz lokal i chcesz sprawić, aby Twoi klienci czuli się w nim komfortowo skontaktuj się z nami. Służymy doradztwem w doborze odpowiedniego sprzętu oraz montażem całej instalacji. 

 

Dodaj komentarz/pytanie
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Polityka Prywatności
Kometarze i pytania
M
Marek Kwieciński  •  20 stycznia 2018, godz. 10:59
Kategorie artykułów
Druk Marketing Internet Reklama Media
Ostatnie artykuły
Kalendarze książkowe A5 Business  Format bloku: 148 x 212 mmUkład: DziennyObjętość: 352 stronyJęzy...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarz trójdzielny PREMIUM BŁYSK   Opis produktu: 1. KALENDARZ - wymiar po rozłożeniu 310x78...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarze książkowe A4, tygodniowe Plus Format bloku: 189 x 265 mm Układ: tydzień na dwóch str...
Kalendarze 25 września 2020
Kontakt
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
Tel.: +48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do nas
ul. Sądowa 14
87-300 Brodnica
Godziny pracy

Pn. -pt.: 08:00-15:00

Druk, projekt, strona www? Dzwoń
+48 56 697 62 55
Napisz do nas
logo asmedia
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
+48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

arrow svg Kontakt

Wszelkie prawa zastrzeżone. asmedia.pl 2022
obrazek cookie Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych i prawidłowego jej funkcjonowania. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w swojej przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.