Niedawno rozmawiałem z moim kolegą z branży wydawniczej zadając mu pytanie: Kto drukuje katalogi, gdy w sieci można właściwie znaleźć każdą potrzebną informację? Doszliśmy do kilku wniosków, którymi chciałbym się podzielić poniżej.
Druk katalogów może okazać się dobrym sposobem na rozpowszechnianie oferty wśród stałych i nowych klientów, ale może też okazać się zbędnym wydatkiem, który nie przyniesie firmie wymiernych korzyści. Dlaczego tak się dzieje? W tym miejscu trzeba cofnąć się o kilka lat i przypomnieć sobie, jaką rolę w ubiegłym wieku miały drukowane katalogi firmowe. Warto wspomnieć, że internet nie był tak powszechnym kanałem dystrybucji informacji jak obecnie. Firmy, zwłaszcza te największe, wydawały olbrzymie kwoty na druk katalogów reklamowych i informacyjnych. Broszury firmowe były jednym z podstawowych narzędzi w ręku przedstawicieli handlowych. W trakcie spotkań handlowych klient otrzymywał materiały (najczęściej broszury, ulotki, katalogi), które później miały ułatwić mu dokładniejsze zapoznanie się z ofertą i składanie zamówień.
Czy w erze powszechnego internetu opłaca się drukować katalogi?
W tej chwili coraz więcej kontaktów handlowych odbywa się za pośrednictwem sieci teleinformatycznej. Powszechny dostęp do zasobów www i urządzeń (laptopy, smartfony, tablety) są dla współczesnych firm doskonałym kanałem sprzedaży i kontaktu z klientem. A jak się mają do tego klasyczne formy drukowane: katalogi, broszury? Zauważ, że drukowane formy nadal znajdują szerokie zastosowanie, szczególnie w niektórych branżach (moda, produkty ekskluzywne, meble, motoryzacja, kosmetyki). Można też wyjść z założenia, że gdyby drukowanie katalogów i folderów nie było opłacalne te firmy nie wydawałyby na to pieniędzy.
Jakie zalety ma drukowany katalog?
Prestiż Twojej firmy - posiadanie katalogu, w którym prezentowana jest Twoja oferta buduje w oczach klienta większą wartość. Szczególnie nadają się do tego profesjonalnie zaprojektowane broszury. Ułatwienie kontaktu z klientem - mimo powszechnej komunikacji internetowej nadal łatwiej jest wziąć do ręki katalog i telefon. Tradycyjna forma drukowana sprzyja również wzmocnieniu relacji pomiędzy Tobą a Twoim klientem. Przekazanie (przesłanie) katalogu może mieć bardziej osobisty charakter niż np. przesłanie wiadomości e-mail z linkiem do katalogu umieszczonego na stronie internetowej. Wysoka skuteczność przekazu - w nawigacji internetowej klient ma bardzo dużą swobodę w wyborze ofert, jednakże posiadając w ręku drukowany folder Twojej firmy jest bardziej skłonny skorzystać z Twojej propozycji. Powodem tego jest "fizyczna obecność" Twojej oferty na biurku klienta.
Katalogi szyte czy klejone?
Wybór odpowiedniego katalogu może być podyktowany względami praktycznymi i ekonomicznymi. Oprawa szyta jest trwałym i solidnym połączeniem stron, co przy intensywnym użytkowaniu może mieć duże znaczenie. Takie oprawy najczęściej stosowane są w cennikach i broszurach technicznych. Dodatkowym atutem opraw szytych jest możliwość zastosowania szycia oczkowego. Zastosowanie takie umożliwia np. wpinanie katalogu do segregatorów biurowych. Oprawa klejona Umożliwia łączenie "trudnych" do sklejenia stron z papieru kredowego. Katalogi z oprawą klejoną mogą mieć szczególnie zastosowanie jeśli zależy Ci na ekskluzywnej prezentacji ofert. Zazwyczaj są to katalogi wykonywane na papierze powlekanym (kredowym) o objętości powyżej 48 str. Wykorzystując dodatkowe uszlachetnienia (lakier, folia) możemy podnieść prestiż Twojej pracy.
Katalogi szyte - dostępne formaty katalogów.
|
Rodzaje papierów.
|
Dostępne uszlachetnienia druku.
|
Orientacja i szycie katalogu.
|
Ilość stron. W zależności od formatu od 36 - 40.
Dodatkowe opcje.
|
Dostępne nakłady.
250szt. | 300szt. | 350szt |
400szt. | 450szt. | 500szt. |
550szt. | 600szt. | 650szt. |
700szt. | 750szt. | 800szt. |
850szt. | 900szt. | 950szt. |
1000szt. | 1100szt. | 1200szt. |
1300szt. | 1400szt. | 1500szt. |
2000szt. | 2500szt. | 3000szt. |
3500szt. | 4000szt. | 4500szt. |
5000szt. | 5500szt. | 6000szt. |
6500szt. | 7000szt. | 7500szt. |
8000szt. | 8500szt. | 9000szt. |
9500szt. | 10000szt. |
Katalogi klejone - dostępne formaty katalogów.
|
Rodzaje papierów używanych do druku katalogów.
|
Dostępne uszlachetnienia druku.
|
Rodzaj zadruku.
|
Orientacja i szycie katalogu.
|
Klejenie.
|
Ilość stron. W zależności od formatu od 4+48 - 4+320.
Dostępne nakłady.
200szt. | 300szt. | 400szt |
500szt. | 600szt. | 700szt. |
800szt. | 900szt. | 1000szt. |
1100szt. | 1200szt. | 1300szt. |
1400szt. | 1500szt. | 1600szt. |
1700szt. | 1800szt. | 1900szt. |
2000szt. | 2250szt. | 2500szt. |
2750szt. | 3000szt. | 3500szt. |
4000szt. | 4500szt. | 5000szt. |
5500szt. | 6000szt. | 6500szt. |
7000szt. | 7500szt. | 8000szt. |
8500szt. | 9000szt. | |
9500szt. | 10000szt. |
Zamów katalog dla swojej firmy, zadzwoń teraz tel. 56 697 62 55 lub napisz do nas
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257
NIP 874 000 50 62
REGON 870430729
konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257