Katalogi drukowane

Katalogi firmowe - czy drukowanie katalogów jest opłacalne?

13 lipca 2014 0 komentarzy
Obrazek wpisu Katalogi firmowe - czy drukowanie katalogów jest opłacalne?

Niedawno rozmawiałem z moim kolegą z branży wydawniczej zadając mu pytanie: Kto drukuje katalogi, gdy w sieci można właściwie znaleźć każdą potrzebną informację? Doszliśmy do kilku wniosków, którymi chciałbym się podzielić poniżej.

   Druk katalogów może okazać się dobrym sposobem na rozpowszechnianie oferty wśród stałych i nowych klientów, ale może też okazać się zbędnym wydatkiem, który nie przyniesie firmie wymiernych korzyści. Dlaczego tak się dzieje? W tym miejscu trzeba cofnąć się o kilka lat i przypomnieć sobie, jaką rolę w ubiegłym wieku miały drukowane katalogi firmowe. Warto wspomnieć, że internet nie był tak powszechnym kanałem dystrybucji informacji jak obecnie. Firmy, zwłaszcza te największe, wydawały olbrzymie kwoty na druk katalogów reklamowych i informacyjnych. Broszury firmowe były jednym z podstawowych narzędzi w ręku przedstawicieli handlowych. W trakcie spotkań handlowych klient otrzymywał materiały (najczęściej broszury, ulotki, katalogi), które później miały ułatwić mu dokładniejsze zapoznanie się z ofertą i składanie zamówień. 

 

projektowanie graficzne

 

   Czy w erze powszechnego internetu opłaca się drukować katalogi? 

W tej chwili coraz więcej kontaktów handlowych odbywa się za pośrednictwem sieci teleinformatycznej. Powszechny dostęp do zasobów www i urządzeń (laptopy, smartfony, tablety) są dla współczesnych firm doskonałym kanałem sprzedaży i kontaktu z klientem. A jak się mają do tego klasyczne formy drukowane: katalogi, broszury? Zauważ, że drukowane formy nadal znajdują szerokie zastosowanie, szczególnie w niektórych branżach (moda, produkty ekskluzywne, meble, motoryzacja, kosmetyki). Można też wyjść z założenia, że gdyby drukowanie katalogów i folderów nie było opłacalne te firmy nie wydawałyby na to pieniędzy.

 

drukowanie katalogów

 

   Jakie zalety ma drukowany katalog?

Prestiż Twojej firmy - posiadanie katalogu, w którym prezentowana jest Twoja oferta buduje w oczach klienta większą wartość. Szczególnie nadają się do tego profesjonalnie zaprojektowane broszury. Ułatwienie kontaktu z klientem - mimo powszechnej komunikacji internetowej nadal łatwiej jest wziąć do ręki katalog i telefon. Tradycyjna forma drukowana  sprzyja również wzmocnieniu relacji pomiędzy Tobą a Twoim klientem. Przekazanie (przesłanie) katalogu może mieć bardziej osobisty charakter niż np. przesłanie wiadomości e-mail z linkiem do katalogu umieszczonego na stronie internetowej. Wysoka skuteczność przekazu - w nawigacji internetowej klient ma bardzo dużą swobodę w wyborze ofert, jednakże posiadając w ręku drukowany folder Twojej firmy jest bardziej skłonny skorzystać z Twojej propozycji. Powodem tego jest "fizyczna obecność" Twojej oferty na biurku klienta. 

 

 

   Katalogi szyte czy klejone?

 Wybór odpowiedniego katalogu może być podyktowany względami praktycznymi i ekonomicznymi. Oprawa szyta jest trwałym i solidnym połączeniem stron, co przy intensywnym użytkowaniu może mieć duże znaczenie. Takie oprawy najczęściej stosowane są w cennikach i broszurach technicznych. Dodatkowym atutem opraw szytych jest możliwość zastosowania szycia oczkowego. Zastosowanie takie umożliwia np. wpinanie katalogu do segregatorów biurowych. Oprawa klejona Umożliwia łączenie "trudnych" do sklejenia stron z papieru kredowego. Katalogi z oprawą klejoną mogą mieć szczególnie zastosowanie jeśli zależy Ci  na ekskluzywnej prezentacji ofert. Zazwyczaj są to katalogi wykonywane na papierze powlekanym (kredowym) o objętości powyżej 48 str. Wykorzystując dodatkowe uszlachetnienia (lakier, folia) możemy podnieść prestiż Twojej pracy.

 

 

katalogi szyteKatalogi szyte - dostępne formaty katalogów.

  • A6 (105x148mm)
  • A5 (148x210mm)
  • A4 (210x297mm)
  • DL (210x99mm)
  • B5 (176x250mm)
  • 210x210mm

Rodzaje papierów.

  • Całość kreda błysk 90g
  • Środek: kreda błysk 90g, okładka: kreda błysk 170g
  • Środek: kreda błysk 130g, okładka: kreda błysk 250g
  • Całość kreda błysk 130g
  • Całość kreda błysk 170g
  • Środek: kreda błysk 170g, okładka: kreda błysk 300g
  • Całość kreda mat 90g
  • Środek: kreda mat 90g, okładka: kreda mat 170g
  • Całość kreda mat 130g
  • Środek: kreda mat 130g, okładka: kreda mat 250g
  • Całość kreda mat 170g
  • Środek: kreda mat 170g, okładka: kreda mat 300g

Dostępne uszlachetnienia druku.

  • Standardowe - zabezpieczenie druku lakierem dyspersyjnym
  • Opcjonalnie foliowanie okładki

Orientacja i szycie katalogu.

  • Płaskie pionowe
  • Płaskie poziome
  • Oczkowe pionowe
  • Oczkowe poziome

Ilość stron. W zależności od formatu od 36 - 40.

Dodatkowe opcje.

  • Bez zgrzewania w folię
  • Zgrzewane w folię

Dostępne nakłady.

250szt. 300szt. 350szt
400szt. 450szt. 500szt.
550szt. 600szt. 650szt.
700szt. 750szt. 800szt.
850szt. 900szt. 950szt.
1000szt. 1100szt. 1200szt.
1300szt. 1400szt. 1500szt.
2000szt. 2500szt. 3000szt.
3500szt. 4000szt. 4500szt.
5000szt. 5500szt. 6000szt.
6500szt. 7000szt. 7500szt.
8000szt. 8500szt. 9000szt.
9500szt. 10000szt.  

 

katalogi klejone PUR

Katalogi klejone - dostępne formaty katalogów.

  • A6 (105x148mm)
  • A5 (148x210mm)
  • A4 (210x297mm)
  • B5 (176x250mm)

Rodzaje papierów używanych do druku katalogów.

  • Środek: kreda błysk 130g, okładka: kreda błysk 250g
  • Środek: kreda mat 130g, okładka: kreda mat 300g
  • Środek: kreda mat 130g, okładka: kreda mat 250g

Dostępne uszlachetnienia druku.

  • Standardowe - zabezpieczenie druku lakierem dyspersyjnym
  • Folia matowa na okładce jednostronnie
  • Folia 1/0 błysk
 

Rodzaj zadruku.

  • Okładka 4/4, środek 4/4
  • Okładka 4/4, środek 1/1
  • Okładka 4/0, środek 1/1

Orientacja i szycie katalogu.

  • Płaskie pionowe
  • Płaskie poziome
  • Oczkowe pionowe
  • Oczkowe poziome

Klejenie.

  • Klejenie pionowe PUR
  • Klejenie poziome PUR

Ilość stron. W zależności od formatu od 4+48 - 4+320.

Dostępne nakłady.

200szt. 300szt. 400szt
500szt. 600szt. 700szt.
800szt. 900szt. 1000szt.
1100szt. 1200szt. 1300szt.
1400szt. 1500szt. 1600szt.
1700szt. 1800szt. 1900szt.
2000szt. 2250szt. 2500szt.
2750szt. 3000szt. 3500szt.
4000szt. 4500szt. 5000szt.
5500szt. 6000szt. 6500szt.
7000szt. 7500szt. 8000szt.
8500szt. 9000szt.  
9500szt. 10000szt.  

 

Zamów katalog dla swojej firmy, zadzwoń teraz tel. 56 697 62 55 lub napisz do nas

Dodaj komentarz/pytanie
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Polityka Prywatności
Kometarze i pytania
M
Marek Kwieciński  •  20 stycznia 2018, godz. 10:59
Kategorie artykułów
Druk Marketing Internet Reklama Media
Ostatnie artykuły
Kalendarze książkowe A5 Business  Format bloku: 148 x 212 mmUkład: DziennyObjętość: 352 stronyJęzy...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarz trójdzielny PREMIUM BŁYSK   Opis produktu: 1. KALENDARZ - wymiar po rozłożeniu 310x78...
Kalendarze 23 września 2021
Kalendarze książkowe A4, tygodniowe Plus Format bloku: 189 x 265 mm Układ: tydzień na dwóch str...
Kalendarze 25 września 2020
Kontakt
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
Tel.: +48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do nas
ul. Sądowa 14
87-300 Brodnica
Godziny pracy

Pn. -pt.: 08:00-15:00

Druk, projekt, strona www? Dzwoń
+48 56 697 62 55
Napisz do nas
logo asmedia
AS MEDIA Biuro Promocji i Reklamy
ul. Sądowa 14, 87-300 Brodnica
+48 56 697 62 55
+48 60 222 88 33

NIP 874 000 50 62
REGON 870430729

konto Bank Handlowy w Warszawie S.A.
24 1030 0019 0109 8530 0000 7257

arrow svg Kontakt

Wszelkie prawa zastrzeżone. asmedia.pl 2022
obrazek cookie Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych i prawidłowego jej funkcjonowania. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w swojej przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.